In need of some polish

The razzle dazzle of life

den där karlsson februari 16, 2010

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 12:51 e m
Tags: , ,

När Sofia var här i slutet av förra veckan så begravde vi oss i en diskussion om Astrid Lindgrens karaktärer och i synnerhet den oerhört obehagliga Karlsson på taket. Varför är han en liten kille/man med flint? och varför varför varför är han så elak? Sofia skickade en länk med en Karlsson analys som är väldigt underhållande. Läs här. Fick mig ett gott skratt.  En annan karaktär som jag avskyr med varje fiber i min kropp är Tjorven från Saltkråkan. Bara en sån sak att hennes mamma tycker att hon ser ut att heta Tjoooorven….brrr vidrig liten unge som är irriterande och ställer störiga frågor hela tiden. ”Farbror Melker, vet du vaaaad?” ARRRRGHHHH!

Vilka var era favoriter? Mina var definitivt Nils Karlsson Pyssling, Kajsa Kavat, Mio min Mio och Ronja.

 

Kommentera

