In need of some polish

The razzle dazzle of life

%&&#/&¤/)(#) januari 28, 2010

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 1:03 e m
Tags: ,

Jag.är.mycket.vred.på.CSN.

Den nya terminen har börjat och i vanlig ordning så har jag liksom alla andra fyllt i ansökningen till CSN i naiv tro om att det inte ska vara några problem men fail! Eftersom vår vfu-kurs inte inrapporteras som avklarad trots att jag har fullgjort alla momenten så har csn bestämt sig för att göra mitt liv surt och inte ge mig studiestöd förrän alla poäng är klara. Fine kan tyckas om detta gällde alla i min kurs men nej. Majoriteten får ut sina pengar utan problem och jag kan inte för mitt liv förstå hur CSN resonerar? Hur kan en del ha klarat kursen när den inte är inrapporterad när inte andra har gjort det? Har pratat med vår gulliga kursansvarige lärare iallafall och fått ett intyg som har skickats in men ändå. Idag ska hyran vara betald. Hello mommy!:(

Till följd av direkt pengabrist (januari och allt) så har jag nu förlikat mig (nåja, nästan iallafall) med tanken på att skiljas från några av mina skor som ska läggas upp på tradera. Vet inte om någon kan älska mina creme/svarta skoletter med rosett lika mycket som jag men nåväl.

Förutom pengastress så är livet fint för tillfället, lite halvångest över vårterminens genomförande. Just nu i denna stund känns det som om jag mycket väl skulle kunna tänka mig att ta ett studieuppehåll för jag orkar inte med csn och snooze-föreläsningar där jag inte fattar ett jota utan slumrar istället. Men bara att hålla ut några veckor till och komma in i hela grejen igen antar jag. Längtar mer än någonsin till examen.

 

Kommentera

