In need of some polish

The razzle dazzle of life

praktik baksmällan januari 20, 2010

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 1:32 e m
Tags:

Det känns lite som om jag vill skrika rakt ut nu. Den här slutuppgiften alltså. Have mercy. Pillepill och begränsningar och sen det irriterande faktumet att instruktionerna ändras hela tiden och man får höra det på omvägar så alla sitter inte med samma information. Det är så man kan bli förbannad för mindre. Jag satsar på att vara klar senast 2 inatt efter lite avstickare till trevligare aktiviteter, skicka in helvetet och sen be done with it. Har haft sprängande huvudvärk nu i tre dagar trots piller, sömn och mat. Kan man ha praktik baksmälla? Känns nästan så, som om allt kommer ifatt mig mer och mer. Allt det där som jag har avskärmat mig ifrån och hållt ifrån mig i nån form av överlevnadsstrategi eftersom jag kan vara en av de gråtmildaste som vandrar på den här planeten. Är riktigt irriterande iallafall och jag känner mig konstant knockad just nu. Hoppas helgen råder bot på eländet.

Tog en paus igår efter att ha blivit inbjuden till ett Tupperware party och småskrattade väl ungefär hela vägen dit då det är nåt särskilt med Tupperware partyn, det är nån form av mystik runt dom där plastgrejerna som ska vara bättre än andra plastgrejer och de hängivna köparna. Nu skulle jag få se det med egna ögon och jajamän, det var en upplevelse. Kanske mest för att det var jag och karin plus 12 kvinnor i 60 års åldern. De var alla väldigt charmerande men jag fick hålla mig för skratt flera gånger när alla visste bäst och till exempel började diskutera den där lökhackaren som de köpte första gången 1968 och diskussionen hettade till. Värdinnan var en arbetskamrat till Karin och oh boy…hennes uterum eller snarare uteSAL tog mig med storm. Sjukt lyxigt med högt i tak och takfönster, enorm yta, vackert inrett och fönster från golv till tak som man kunde öppna upp helt på sommaren för att träda ut på terassen! ahhh ge mig! Iallafall, blev en sprits attiralj till mitt bakande, Bake-to-basics-squeeze-it som den så finurligt heter och som ser lite ut som en blåsbälg. Tänker att den lär underlätta macaron bakandet då den verkade mer hanterbar än en gigantisk spritspåse (hatar’t!). Mina fördomar om de där festerna och produkterna blev väl både bekräftade men också satta på kant lite för många av dom där plastgrejerna väckte ett visst ha-begär med sin utformning och färger.

Nu ska jag väl återgå till det som förväntas av mig. Jag.vill.inte.

 

2 Responses to “praktik baksmällan”

  1. gun Says:

    kåla priset i katalågen ina ni bjuder på tradera

  2. Jenna Says:

    och lär dig stava innan du skriver….vem är du?


Kommentera

