In need of some polish

The razzle dazzle of life

distraherad och utan fokus januari 12, 2010

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 4:03 e m

Jag borde vara djupt inne i min slutuppgift men nej, min koncentration är totalt fucked up för tillfället. Man kan ju undra hur den stundande terminen ska gå när jag är så totalt ur plugg form. Att sitta hemma med internet tillgängligt och alla andra distraktioner är dessutom inte att rekommendera, jag är expert på att hitta andra saker som är betydligt mer nödvändiga att ägna sig åt än det jag borde. Som nu, jag kom på att jag borde baka och nu står degen på jäsning. Skrattretande. Jag misstänker att jag får ta min tillflykt till tråk-biblioteket imorgon om jag ska få någonting vettigt gjort, annars kan jag mycket väl få för mig att möblera om  imorgon eller nåt liknande.

Hoppet om att snön skulle försvinna tändes imorse när jag såg att vägen utanför låg bar men nu vräker det ner snö igen. Argumentet om att det blir ljust och fint när snön ligger håller inte för mig, jag vill att min verklighet ska vara framkomlig och utan snubbel-och halkrisk.

Imorgon åker Cecilia och hennes man till Thailand för två veckors semester, jag är inte det minsta avundsjuk…eller hur. Jag suktar efter värme och ljus, låt de här månaderna fram till april och vårens ankomst gå fort!

 

Kommentera

