In need of some polish

The razzle dazzle of life

Ulf Olssons slut januari 10, 2010

Filed under: Musik — Jennifer @ 3:24 e m
Tags: ,

Var precis inne på aftonbladet.se och såg då att Ulf Olsson tydligen tog livet av sig imorse på Sundsvalls rättspsyk. Här är artikeln: Ulf Olsson hittad död | Nyheter | Aftonbladet. Har svårt att tänka mig att det är särskilt många som sörjer hans död men frågan är ju hur det här ens har kunnat ske? Tydligen har han pratat med personalen tidigare om hans framtida självmord och publicerade sitt självmordsbrev på sin blogg strax innan. Jag kanske är naiv men jag trodde inte att de som är föremål för rättspsykiatrisk vård har tillgång till internet, min erfarenhet från en rättspsykiatrisk avdelning är den iallafall så jag blev lite konfunderad över att han tilläts blogga. När jag snabbt googlade så hittade jag bloggen och brevet som skrevs klockan fem imorse. Något måste ha brustit på avdelningen i form av övervakning och dom har tydligen själva valt att Lex Maria anmäla sig så det ska väl bli klarhet i det också.. Nåväl, jag ska sluta grubbla över det här och återgå till annat.

 

Kommentera

