In need of some polish

The razzle dazzle of life

macaron baby! december 26, 2009

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 4:30 e m
Tags: ,

Jag är inte nådigt förväntansfull och nervös nu. Jag håller på att baka mina första macarons, eller makroner vi tydligen ska säga på svenska. Första rundan är inne i ugnen nu och so far so good. 4 minuter kvar sen får vi se resultatet. Sen ska fyllningen på också men det är en senare historia!

Första satsen är choklad macarons och om det här blir bra kanske vi gör en omgång rosa hallon/granatäpple också och en blåbär. Vi får se. Tanken var att jag skulle hinna städa och möblera om idag också till morgondagens födelsedags kalas men vi får se hur det blir med den saken. Får kanske powersova inatt och sen upp tidigt som attan och dra igång den gamla kära snabeldraken. Väntar eventuellt besök ikväll också så då kanske det inte är lönt att dammsuga och dammtorka innan dess…kanske!hehe hade så klart varit önskvärt efter gårdagens fest men prioriterings förmågan just nu är lite på sned. Åhhhhhh första omgången är ute nu och de ser PERFEKTA ut! de är inte spruckna uppepå som förståsigpå:arna hävdar är lätt händer utan de har det där perfekta släta utseendet…mmm låt oss hoppas att de andra plåtarna blir lika bra. Måste hinna göra cupcakes ikväll/imorgon bitti också. Tiden räcker inte till just nu.

Igår var det juldagen och det var med viss bävan som jag insåg att det skulle bli den obligatoriska utgången som förväntas men jag hade fantastiskt roligt! Vi började aftonen hemma hos mig i kaoset med Cluedo och ett nytt Charadspel och det hela var mycket trevligt. När vi till sist slitit oss från charaderna så begav vi oss ut i rusket mot Harry’s men vid åsynen av kön som ringlade sig ut på gatan så slutade det med att vi hamnade på Statt istället. Plus 25. Jesus. Jag älskar äldre människor, de kan roa sig och vara avslappnade på ett annat sätt. Hade en hysteriskt rolig kväll nere på dansgolvet med vännerna som senare avslutades hemma hos mig igen när jag fick nattgäster. Imorse tassade jag upp vid elva snåret och bakade saffranskusar och serverade morgonkaffe innan de begav sig hemåt.  Uhm, jag kanske skulle ta och slita mig och göra vad jag borde men vill helst inte lämna köket, jag är så bra på att bli distraherad av annat och skulle mycket väl kunna glömma mina dyrgripar i ugnen att bli brända. Kände mig som en riktig husmor när jag stod och malde mitt mandelmjöl och vispade äggvitor så händerna darrade efteråt.

Vi hörs!

 

Kommentera

