In need of some polish

The razzle dazzle of life

centrifugera till döds december 22, 2009

Filed under: Musik — Jennifer @ 6:04 e m
Tags: ,

Sitter och lyssnar på Iron&Wine och har en katt på armen. Jag är fan förbannad, tvättat/torkat nu i fem timmar nere i tvättstugan och centrifugeringen har tydligen lagt av för allt är genomblött alternativt fuktigt fortfarande. RAGE!!! jag hatar fan kollektiva saker och folk som inte kan ringa och felanmäla när nånting inte funkar. Sist jag tvättade hängde lysröret i taket ner mot golvet. Man förväntar sig mer av pensionärer, pensionärer som har mage att klaga på att ”ungdomarna” i huset inte städar efter sig. Vems granny-trosor size XXXXL med blommor på fiskade jag upp ur torktumlaren då? Tror inte det tillhör nån av de yngre av någon anledning….Nog om detta.

Snöoväder utanför fönstret och jag har ingen som helst jävla lust att gå ut. Borde gå ner till affären och handla grädde och ägg till baket men njae…blir kanske om en stund när jag samlat kraft!haha Skulle tydligen ha träffat Lin nu vid fem men trodde inte det skulle bli av så missade det, hoppas vi kan få ihop nåt till imorgon istället. Över ett halvår sen jag träffade fina flickan. Ju mer jag tänker på det så inser jag hur mycket mitt sociala liv har fått stå tillbaka hela den här hösten men jag hoppas det blir mer tid nu i vår.

Lite Karen Dalton för er lieblings, jag minns fortfarande första gången jag hörde hennes röst och den här låten. Passande nog så uppskattar mitt hjärta Bob Dylan också henne vilket känns logiskt på nåt vis när jag tänker på de bådas uttryck och säregna röster.

 

Kommentera

