In need of some polish

The razzle dazzle of life

silence december 20, 2009

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 10:13 f m

Tystnad råder utanför mina fönster, det är som om världen stannat inne några timmar längre denna söndag och kurat in sig under filten. Ännu mer snö har fallit i natt och pudrat marken och det verkar som om vädernissarna kan ha rätt i att det blir en vit jul i år. När julaftonskväll har passerat så hoppas jag att snön snart smälter undan så jag slipper dunsa i backen mer. 3ggr på nästan lika många dagar har jag halkat och ramlat i marken och jag är så sjukt trött på det. Jag vill kunna stressa fram utan att mötas av isfläckar som sinkar mig. Jag gillar inte vinter, jag gör verkligen inte det. Jag kan gotta in mig i höstens mörker, regn och varma kläder men vintern kan jag bara inte ta till mig. Hur som helst så känner jag viss julstämning detta året, kan ha med att göra att vi har haft jultema den gångna veckan på praktiken med tillagning av jullunch, jullekar, julpynt, julgodis, julklapp och annat fint som en perfekt uppvärmning inför min veckas lov som infaller från och med IMORGON! ta daaaaa! Hur mycket jag än älskar att vara på min praktik så kan jag inte med ord beskriva hur skönt det ska bli att vara ledig en hel vecka i streck och få vila upp sig psykiskt. Det blir tungt ibland.

Jag har inte inhandlat en enda julklapp än på grund av alla födelsedagar som varit nu men som en rutinerad sista minuten handlare så är jag övertygad om att det fixar sig i år med, planeringen är gjord och strategin är filad på.

Idag ska jag besöka mor och Mike, äta lite gott och hygge oss. Härligt.

 

One Response to “silence”

  1. malin Says:

    hej vännen!
    hoppas allt är bra med dig. stackare som halkar hela tiden! lite gulligt faktiskt, men usch drygt ju.
    ska vi ses nån dag? hade varit nice, och min förvirring inför VFU-papret är total så hade varit skönt att babbla lite.
    kram!


Kommentera

