In need of some polish

The razzle dazzle of life

Efternamnsförslag december 1, 2009

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 1:23 e m
Tags:

Well hello there. Jag behöver skaffa ett nytt pass då mitt är anmälet som stulet och därmed spärrat och det medför att jag börjar fundera på det här med att byta mitt efternamn igen. Många tycker det är töntigt att byta bort det man har fått från sina föräldrar men jag känner mest att jag vill göra det av känslomässiga skäl. Jag har mitt efternamn efter min far, den far som jag i vuxen ålder enbart har sporadisk kontakt med och vars släkt jag bara träffar utvalda delar av så jag känner att jag egentligen inte har någon samhörighet med dom och det namn jag bär, ett namn som förövrigt bärs av tusentals andra och som jag aldrig har tyckt om. Jag har velat byta efternamn sen jag var i tonåren men alltid velat fram och tillbaka och velat vänta för att vara absolut säker på att det är rätt beslut. So my dears…kom med förslag! Av någon anledning så har Wilserin hängt med mig i flera år och är något som jag känner mig rätt bekväm med men är det fint/fult/passande? Sen är ju frågan om man får det godkänt också då man ska söka tillstånd hos Patent och Registreringsverket. På deras hemsida så kan man slumpa fram namnförslag efter att ha valt för-och slutled och här blev mina:

Bellarve
Bessarve
Brixarve
Cararve
Falkarve
Vilarve
Vimarve
Bellbratt
Bessbratt
Brixbratt
Carebratt
Falkbratt
Vilebratt
Vimbratt
Bellbris
Bessbris
Brixbris
Carbris
Falkbris
Vilbris
Vimbris
Belleder
Bessder
Brixder
Careder
Falkder
Vileder
Vimder
Vilell
Bellegrim
Bessgrim
Brixgrim
Cargrim
Falkgrim
Vilgrim
Vimgrim
Vimin
Bessius
Brixius
Vimius
Bellelycke
Besslycke
Brixlycke
Carelycke
Falklycke
Vilelycke
Vimlycke
Bellemyr
Bessmyr
Brixmyr
Vilemyr
Vimemyr
Bellmyren
Bessmyren
Brixmyren
Carmyren
Falkmyren
Vilmyren
Vimemyren
Bellpil
Besspil
Brixpil
Carpil
Falkpil
Vilpil
Vimpil
Bellreus
Bessreus
Brixreus
Falkreus
Vilreus
Vimreus
Belleros
Bessros
Brixros
Falkeros
Vilros
Vimros
Bellestig
Bessestig
Brixstig
Carstig
Vilstig
Vimstig
Bellsveden
Bessesveden
Brixsveden
Carsveden
Falkesveden
Vilsveden
Vimsveden
Brixevik
Vilvik
Vimvik
Bellörn
Bessörn
Carörn
Vimörn

Är det något ni gillar? Tycker det är rätt komiskt för många av namnen påminner mig om typ sagonamn eller namn på trollkarlar, hästar och drakar, särskilt dom med -grim som slutled!:)

 

Kommentera

