In need of some polish

The razzle dazzle of life

sneezing and freezing november 16, 2009

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 3:55 e m

autumn

Ska snart kila iväg till Therese och Keila. Fjärde dagen jag är ledig idag och det känns minst sagt ovant. Har sovit alldeles för mycket och läst alldeles för lite men det är väl precis som det SKA vara? Sitter o filar på mina anteckningar inför arbetsmötet imorgon, duktig-flicka syndromet gör sig ständigt påminnt och jag är så trött på det, tänk att bara kunna slappna av och slippa känna hetsen av att prestera hela tiden? Börjat hetsa över slutuppgiften som ska lämnas in efter praktiken. 7-9 sidor?! are you kidding?!

I helgen var fina Ullan och Stefan uppe och hälsade på, spelade spel och hade allmänt trevligt. Visste ni att ett gammalt uttryck när någon nyser är ”Må det gagna” istället för prosit? Helt sjukt…må det gagna? va? jag missade något där!haha Eller engelskans Bless you!…varför? är det djävulens uttryck när vi sprutar snor? enlighten me, please!

sneeze

Har bakat tigerkaka, städad och fejat, sänkt mina blommor, tvättat och pysslat hela dagen vilket varit oerhört skönt men det känns som en befrielse att det är tisdag imorgon och dags för en hård vecka (vilket jag så klart kommer klaga över när jag är mitt i den och drömma om lediga dagar) så jag blir lite mer aktiv och stimulerad. Nu ska jag plocka upp tvätten i god tid innan satkärringen på andra sidan hittar något att anmärka på och sen iväg till T&K innan Karin kommer hit ikväll för att hjälpa mig att smaka på kakan och reda ut lite tovor i herr Ralfssons päls. Au revoir!

 

 

Kommentera

