In need of some polish

The razzle dazzle of life

Houndtooth wrap oktober 6, 2009

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 12:00 e m

Vädermakterna är på min sida idag, strålande solsken och härlig ren höstluft! Blir strax en promenad innan det är dags att ta itu med de tråkiga måstena som att städa lyan och tvätta en veckas tvättberg. Sista dagen på ledigheten nu och jag älskar’t. Varit otroligt skönt att vara ledig och sova ut men vet ni, det ska bli väldigt kul att komma tillbaka till praktikplatsen imorgon också. Varit många dagar ifrån stället nu och jag är så klart nyfiken på hur det har gått där och sen så ska jag vara med på ett möte imorgon för en av ungdomarna så det ser jag fram emot.

rutigajackan

Den här jackan har hängt med mig sen hösten-06 i London, vi firar med andra ord 3 år och jag älskar den fortfarande innerligt trots att andra jackor/kappor har kommit emellan ibland. Ibland saknar jag mitt London-jag, lite ”spralligare”, mer hurtig och i en betydligt mindre kropp, boende i ett vackert stort hus, spenderandes lata dagar i parken med picknick eller lunchandes med folk på roliga små ställen, dansandes på rockklubbar till sena timmen, alla vackra män och kanske även en mer stylad Jennifer. Det var viktigt att se bra ut när man gick utanför dörren, jag ansträngde mig och det fanns dessutom en helt annan glädje i kläderna. Idag sminkar jag mig och drar på mig det som hänger närmst och utan katthår ungefär!hahaha kanske inte riktigt men det finns en annan begränsning då en del kläder bara inte passar sig att bära, det finns så mycket restriktioner och ja…strunt samma. Jag och min kappa ska gå ut nu iallafall. Au revoir my dears!

 

Kommentera

