In need of some polish

The razzle dazzle of life

Burn baby burn oktober 4, 2009

Filed under: Musik — Jennifer @ 5:59 e m
Tags: , , ,

Söndag kväll, starka vindar har träden i ett fast grepp och i det Engströmska hushållet så råder lugnet. Fröken Mercy smyger på löven utanför fönstret, unga herr Ralfsson slappar i sin säng och jag har krupit upp i soffan under en pläd och är rätt nöjd med vad livet ger för tillfället.

Lyssnar på The Tiny och har det bra just nu.

Hennes röst är så säregen men ändå så väldigt lik någon annans, några förslag från musikpoliserna där ute?

Min ledighet har varit wunderbar so far, fredagen spenderades först med Cecily i Kristianstad, det lunchades och shoppades en del för att sedan inhandla fika på Vinslövs sprillans nya cafe!hahahaha Kvällen spenderades framför tvn med Karin och Vesslan. Jag är fast i Idol igen, ve och fasa.  Igår så fyllde min fina bror Andy år så det firades med tårtor av alla de slag och annat svullande (jag mår bokstavligen fortfarande illa vid tanken på vad som intogs igår) tillsammans med släkten och senare blev det film med Karin. Idag har jag spenderat dagen med Mike och inte gjort så där väldigt mycket mer och det är så SKÖNT! Funderar på om jag ska orka kila över till Elin ikväll eller inte, allra helst skulle jag vilja trycka här hemma med katterna och filten ikväll för kära vänner, har ni tittat ut genom fönstret idag? Vilken sjuk storm som har dragit in. Håller tummarna för att jag får behålla strömmen ikväll bara, annars blir det att fixa fram stearinljusen.

Känner mig lite frustrerad nu, läste ut ”Lars Kepler”s Hypnotisören nu i veckan och nu har jag ingenting att läsa som jag faktiskt känner för. Har en del utlånat också som jag inte hunnit läsa själv men det hade nog kunnat kvitta. Jag är inget fan av kriminalböcker egentligen intalar jag mig men tyvärr verkar det inte bättre än att jag är fast, det är som en drog. Anledningen till att jag inte vill fastna är för att det är obehagliga saker, i Keplers bok kände jag mig aningen jagad när jag låg och läste den mitt i natten med bara min sänglampa som sällskap och det var en övertalningsprocess varje gång när lampan väl skulle släckas och man skulle försöka sova. Blev att visualisera sitt ”lugna rum” för att fixa det. Men ni, nog babblat om detta, gillar ni Stieg Larsson triologin (och jag pratar inte om de jävla filmerna, böckerna är det enda som räknas) så läs Hypnotisören, det är ett bra språk och inte fullt så förutsägbart som många andra krimböcker.

Nu ska jag fixa lite kvällsfika. Au revoir!

 

One Response to “Burn baby burn”

  1. Kriss Says:

    Jag håller med, jag blev helt uppjagad av Hypnotisören. Inte rädd, men jag gick och kollade så att dörren var låst en extra gång. Det var faktiskt en rejält häftig bok. Nu saknar jag läsningen – jag vill ha en ny Kepler nu! (tack)


Kommentera

