In need of some polish

The razzle dazzle of life

3:e året är här september 1, 2009

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 12:34 e m

Haft introduktion  till den nya terminen idag och vår praktik som kommer löpa under hela hösten. Fick en dagbok som vi ska skriva i varje dag om våra tankar, känslor och upplevelser och sen lämna in i slutet av terminen. Hö, hö, hö. Kul. Jag tror inte kursansvariga vet vad hon ger sig in på. Min handstil har mer än en gång beskrivits som oläslig bara för att det är gammal skrivstil…och kanske lite egen stenografi!haha För att inte tala om min tendens att sväva ut i långa beskrivningar och analyser…japp det här ska bli intressant. Blev nästan mörkrädd när vi fick all information dock, vi fick uppläst kursmålen (sjukt mycket), ska upprätta en individuell handlingsplan med vår handledare och fick lämna in en sida med våra förväntningar på praktiken i ett förseglat kuvert som ska öppnas i slutet av året. Det här är allvar. Till på torsdag ska vi förbereda en redovisning om allt vi har luskat fram om verksamheten på vår praktik, härligt, jag som äääälskar redovisningar! Ska även få någon form av stor uppgift som hon hemlighöll som ska vara klar på fredag. Så mycket var det med den mjukstarten. Kan tänka mig att det kommer som en chock för en del som haft sommar uppehåll men själv känns det som om sommarens arbete bara fortsätter så det ska nog inte bli alltför betungande denna veckan i jämförelse med kursen som varit. MEN! praktik på måndag. Ångest. Måste ta kontakt med min handledare imorgon så jag får schema och andra viktiga saker. Jag är livrädd minst sagt. Att misslyckas är inte att tänka på.

Var härligt att träffa kursarna igen, eller ja kanske inte alla, ni vet hur det är, men de flesta iallafall. Blev mycket snicksnack och catching up så det känns okej. Otroligt vilken förändring det är när man varit ifrån varandra någon månad. Iallafall, tredje året är härmed inlett, kan inte riktigt fatta det själv. Om ett år så påbörjas min sista termin och sen är det finito. Färdig produkt, varsågod, ut i arbetslivet.

Sitter och väntar på att Karin och Elin ska komma in till stan igen från Sörby där de är och lastar Elins flyttlass för flytt in till våra kvarter. Är så spänd på att se alla saker och hur de ser ut i lägenheten, är ju van vid hur den såg ut när Andy bodde där. Tror det kommer bli tjusigt som tusan! ‘Nough, hörs sen!

 

Kommentera

