In need of some polish

The razzle dazzle of life

destiny mcgetme augusti 28, 2009

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 4:05 e m

Porr papret är härmed inlämnat och ni slipper därmed mitt eviga tjat om skrivprocessen som dominerat bloggen den senaste tiden, trevligt för er, trevligt för mig. Jag är inte nöjd med min insats, den kändes ytlig och inte alls så ingående som jag hade velat men med sidrestriktioner och tidspress så fanns det inte mycket att göra åt det, nu återstår bara att hålla tummarna för att den blir godkänd. Satt och finputsade till 03.48 imorse och ställde klockan på sju för att säkert hinna med att duscha, fixa mig och skriva ut den MEN tror ni fan inte att jag försover mig trots nio alarm? Jag hade smart nog ställt in min mobil på ljudlöst igår när jag satt och skrev och glömde det när jag ställde alarmet så givetvis hörde jag ingen väckarklocka imorse. Det ska vara jag till det. Tur jag har en egen liten tenor i Ralf som väckte mig halv 9 och ni kan ju själv tänka er vilken panik som infann sig. Jag hade till 12 på mig innan den skulle vara inne så det var lugnt, var där redan vid tjugo över tio.

Undrar om jag har någon sorts informationsskylt ovanför mitt huvud som jag själv inte kan se? Under en intervall av 15min så kom 3 olika människor fram och frågade om vägen (i Lund!vad vet jag?!) eller vilka spår tågen gick ifrån, hjälp med att kolla igenom deras biljetter mm. Allt på engelska. Som den goda medborgare jag är så hjälpte jag dom givetvis, följde dom en bit på vägen och försökte pedagogiskt förklara hur tågen fungerade men när det tredje paret kom fram så blev jag rätt full i skratt. Jag var inte direkt ensam på perrongen men de valde alla ut mig. Ser jag ut som nån form av tågvärd?! Och min engelska, jesus…första människan blev jag helt tagen på sängen av och började med nån svengelska med skånsk accent, jävligt hett!haha sen hittade jag tillbaka till min engelska röst men herregud, vad man tappar det där automatiska när man inte har bott där på ett tag och tankarna inte är på engelska längre utan har ersatts av den egna skånska rösten. Tjusigt.

Efter Lund trippen så styrde jag kosan mot hemorten igen för att möta upp Frida som var hemma från Kalmar över helgen och Elin för fika på Madrix. Eftersom jag var tidig så bestämde jag mig för att gå en snabb runda på H&M och kom ut med en lejongul cardigan och ett par jeans. Vet inte riktigt hur det hände, särskilt inte som jag ignorerade en jumper från gina tricot som jag blev helt kär i nere i Lund? Puderrosa och med skulpturerade axlar…åh!

Finaste Frida var så klart på plats först, jag vet inte vad det är med mig men av någon anledning så har jag börjat bli försenad jämt. Är det för att jag alltid varit tjugo minuter tidig och irriterat mig på att alltid behöva vänta på folk? Tror det började efter någon månad i London när jag alltid fick stå och vänta på Victor nånstans och där tuben jämt och ständigt var sen. Det var bara att acceptera faktum, förseningar var oundvikligt och utom min kontroll. Vet inte om det är så positivt bara!hehe Efter en kvart trillade även Elin in och eftermiddagen har spenderats med kaffe, lyxmackor och fika för att avrunda med en tur på stan. Trevligt värre. Hämtade mina skor från Ebay också på cigarrmagasinet vilket nu påminner mig om att jag måste prova dom. Hmm. Hjälp, tänk om dom inte passar?

Det har varit sådär klibbigt idag, en sån där tung vidrig värme så att kläderna har klistrat mot kroppen. Hata. Jag är mer än redo för hösten! Höstangsten som min vän Sofia känner är nästan lika illa för mig med sommaren har jag insett. Jag gillar den inte! Våren och tidig sommar är okej och det känns nästan fult att säga att man inte gillar sommaren men nej, jag trivs inte alls. Särskilt inte med ambivalent väder så man på något vis alltid lyckas vara fel klädd. Tacka vet jag hösten, den är krispigt kylig, jag kan svepa in mig i mina kappor och sjalar och vet att jag alltid ska ha ett paraply i väskan. Det är grejer det! Sitter du och eldar upp dig nu Sofia?haha

Jag kan inte fatta att jag har en helt ledig långhelg framför mig. Inget skolarbete att hetsa över, inga besök inplanerade hos släktingar utan jag kan göra precis vad jag vill. Ta det lugnt med andra ord och ta igen förlorad sömn. Härligt! Jag ska städa av min lägenhet imorgon så jag sen kan slappna av och läsa mina böcker och ha det trevligt. Hur är ni med det? Jag kan inte riktigt vara hemma och slappna av om där är stökigt, jag blir ständigt distraherad av hur otrevligt det ser ut och nu efter en veckas skrivande är det inte att tala om hur vidrigt jag tycker här är. Jag kom på igår att jag har inte suttit i min soffa på tre dagar, jag har suttit fastklistrad på köksstolen för att sedan gå direkt i säng. Hur skadat är inte det?

Ikväll ska jag träffa Karin och se om den där serien True Blood egentligen är något att ha, främst hoppas jag få se Alexander Skarsgård som tusenårig viking vampyr med långt hår för det lär vara en skrattfest!haha Ha en fin helg nu alla där ute! Jag ska fortsätta lyssna på en fin skiva som jag fått av Stefan och kosa in mig med Mercy i soffan. Byee!

 

Kommentera

