In need of some polish

The razzle dazzle of life

Holger is back in buisness augusti 26, 2009

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 6:01 e m

Min kära dator Holger är hemma igen. Fantastiska datorgubbe. He’s alive! Sitter och laddar ner alla applikationer som behövs för ett normalt liv (java, acrobat reader etc etc.) och klappar mig på magen efter nyligen intagen kvällsmat. Italienska köttbullar i stark tomatsås med babyspenat och fusilli. Förbereder mig inför morgondagens mördar-skrivar-session när alla sidor ska vara klara. I ärlighetens namn behöver de inte vara klara förrän fredag morgon för utskrivning och leverans men jag kan inte tillåta mig själv att tänka tanken ens för då kommer jag skjuta på det och skriva det sista under grav ångest och stress på fredag morgon. Nix. Imorgon är det militärisk disciplin som gäller. Ska inleda dagen med en tur till affären så jag inte behöver gå utanför husets väggar efter det. Fastkedjad vid mitt köksbord. Idealiskt skulle jag haft en lite ond tomte som stod och skrek på mig i vansinnig furir style. Kan man söka jobb som tjatkärring tror ni? Tror det hade varit ett idealiskt yrke för mig. Men som sagt, militärisk ordning gäller imorgon. Ring mig inte, sök mig inte och framför allt ta inte kontakt med mig online!! Danger danger! Ingen distraktion, inga pauser, inga mjuka handskar!!!

Ska ut och vandra med Karin en runda nu medan programmen installeras. Ta taa!

 

Kommentera

