In need of some polish

The razzle dazzle of life

reach and grow augusti 25, 2009

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 11:50 e m

Jag är aningen ilsk, det är inte min dator som jag sitter och knappar på, nej för den är fortfarande hos reperatören och tydligen är den klar och allt men har inte fått något klart besked om när jag kan hämta den. Vi håller tummarna för imorgon. Spenderat en fin kväll hemma hos Johanna och Christoffer iallafall, hoppas på att det skipas rättvisa i SYTYCD imorgon kväll. True Blood börjar imorgon också. Dilemma. Intensivt zappande mellan SVT1 och 5:an eller strunta i det ena och se reprisen på fredag respektive lördag? Inte lätt att vara slav under vissa tv program!haha

Har idag producerat 3 sidor text till mitt paper. Bara sju kvar. Yippi-ka-ye motherfucker som min vän Bruce hade sagt. Jag är körd med andra ord om jag inte får ett raketgevär i röven och får fart, vilket i det här sammanhanget är en lite rolig liknelse.Tar en paus ifrån läsandet av McLarens bok om sexualitet nu på NetLibrary (ni vet den där fantastiska grejen som man måste vara aktivt läsande på hela tiden, annars så loggas man ut och texten försvinner?) och förstår inte hur jag ska hinna. Av någon anledning så löser det sig alltid till sist, på ren vilja och sömnbrist om inget annat men faaaaan! Enough.

Pratade med min fina vän Cecily innan ikväll och hon sa något när jag bollade olika resonemang och tankar med henne angående mitt skrivande och skolan som jag nog tänkt men knappast reflekterat över tidigare. Att jag hela tiden utmanas att tänka i nya banor och formulera för mig själv var jag står och på så sätt utvecklats väldigt mycket under de senaste åren. Det har kanske varit det bästa med att börja plugga igen, den personliga utveckligen har varit enorm och det känns som jag hela tiden är i en pågående process. Jag har alltid fnyst och irriterat mig på de som använder den här utbildningen som en form av självterapi för jag anser att man måste vara relativt klar med det förflutna innan man kan finnas där till fullo men på sätt och vis har det varit det för mig ändå. Jag har börjat tänka på saker som varit undantryckta i flera år, resonerat över dom och sett dom i ett nytt ljus och med hjälp av det vuxit som människa. Ibland pockar saker på som man läser om, händelser som man aldrig tänkt djupare på och tidvis har det varit väldigt uppslitande och jobbigt för mig och lämnat mig i totalt jävla mörker men när man kravlar sig ur det där mörkret, det är då omgivningen runt en har lite klarare färger och det känns lättare att andas igen. Jag har nog inte alltid varit den roligaste och mest resonabla personen att vara runt alla gånger men som sagt, jag tror att alla har växt och jag njuter av de resonerande och filosoferande samtal som jag delar med andra där det är fritt utblås för tankarna. Det är fint.

Vi hörs imorgon. Godnatt.

 

One Response to “reach and grow”

  1. Sofia Says:

    godmorgon mitt gryn! sitter här med morgonkaffet nu, så varning för röriga tankar. semi-zombie alltså (med träningsvärk. zombie som flyttat möbler blir mer än semi-zombie. jag är nog mer trekvarts-zombie nu).

    vad fint att läsa om vad utbildningen har gett dig. att det inte bara är teoretiska saker som man under tidspress ska få ner på papper och sedan glömma i förnekelse över helvetesuppsatser. att det är mer än så, det låter… värdefullt och viktigt.

    du är jätteduktig som kämpar på. har du skrivit tre sidor på en dag och har två dagar kvar alltså? du har i princip skrivit en tredjedel på en dag. två tredjedelar kvar, två dagar kvar. under kriser har man dessutom nätterna om det verkligen behövs. så det är alltså inte bara dagar, utan DYGN. jag vet ju inte hur du funkar, men för mig är det bra att vara sjukt sträng. jag får inte, under några som helst omständigheter ta paus under skrivandet av detta kapitel. det måste skrivas klart innan jag får ta kaffe eller fika eller vad det nu är. att förvandlas till sträng gammal käring till fröken. det är inte kul, men det brukar vara effektivt. jag tror på dig, med tanke på att du skrivit tre sidor på EN dag! kämpa nu! HEJA HEJA!!!!

    och du, hösten känns lättare när jag tänker på att vi ska kämpa mot det svinet ihop. svinet hösten. tölpen hösten. upp med långfingret på balkongen ja. fyra långfinger mot himlen. det låter bra för själen.

    haha du skriver så roligt, det är ljuvligt att läsa. killerpraktiken. jag tänker på bandet the killers. jag har inte riktigt kunnat ge dem en chans på grund av deras cover på joy divisions shadowplay (en favoritlåt). den är lite obehaglig den covern. de förstörde. jag känner lite att vad ska jennifer hänga med det bandet för? hon kan väl ändå, om hon nu ska praktisera hos musiker, hänga med den gule mannen aka pete eller… bob da man… eller… jag vet inte. någon bättre. du får rapportera hur killerpraktiken går hursomhelst!

    jag vet inte riktigt än hur det blir med skolan. jag ska ha upprop på måndag, nu på måndag alltså. sen om jag förstått schemat rätt så ska vi ha nån hemtenta i en hel vecka med start redan andra dagen. det är vansinne. vansinne i tell you. sinnessjukdomar och vanföreställningar från lärarnas sida. vad tror de? men det verkar vara sant. tenta andra dagen. så vad blir det, typ till den 9e? jag vet inte. MEN! vi ska höras och kolla upp hur det ser ut när vi vet mer. och så försöker vi boka in nåt. sen har jag skånekort och om du har tid över så hälsar jag hemskt gärna på dig. så du inte behöver ränna runt en massa under killerpraktiken. vi hörs iallafall!

    frulledags nu!
    MASSA KRAMAR!


Kommentera

