In need of some polish

The razzle dazzle of life

tuesday and the weekend is near augusti 18, 2009

Filed under: Musik — Jennifer @ 11:58 e m
Tags: , ,

Har varit väldigt upptagen de senaste dagarna så det har inte blivit någon uppdatering på länge. Fredagen spenderades först i Lund med ett seminarie för att sedan susa vidare till landet och Sörby och hängde hos Cecily i hennes fina hus och trädgård. På lördagen kom Ralfs uppfödare Henrietta hit från Karlskrona och hälsade på och fikade. Vet inte om Ralf visade sig från sin bästa sällskapliga sida precis då det var mitt i sovtimmen men han fick fina omdömen iallafall för sitt utseende och det gjorde mig stolt!haha På kvällen var det ut till familjen Carlsson-Halins hus på landet och världens finaste kväll med middag, vännerna och trevligt prat till den sena timmen. Söndagen spenderades lätt apatisk, Andy och Therese kom hit med deras hund Keila och åt middag. Ralf var vansinnig och burrade upp sig så han nästan var lika stor som hunden och Mercedes hittade en ny kompis. Var mest helt slut och pluggade som vanligt och gick och lade mig tidigt för på måndagen var det…JOBB!ahhhhhh! reste mig som en zoombie från graven när klockan ringde strax efter fyra och traskade bort dit med KOL i öronen. Var rätt trevligt ändå faktiskt men blev såklart överfallen så fort jag öppnade omklädningsrummet av fröken X som pratade oavbrutet om sin dotter Y som vanligt och följde mig ut och runt konstant pratande. För i helvete!!! Jag är inte en sån där morgonkäck person precis, de första timmarna vill jag helst inte bli störd alls om jag får välja. Slapp träffa några patienter under hela dagen iallafall så det var nice! Efter jobbet åkte jag till Kristianstad och jesus, det var så knäppt att rulla in med det lila tåget i Kristianstad city igen. Tror inte jag har varit där på hela sommaren! skrämmande. Kändes som jag skulle ta bussen ut till skolan och att allt skulle vara som vanligt…snart nog…I allafall, mötte upp Malin och var och fikade på Cafe Fenix, åt stenhårda men goda mackor och pratade om dittenochdatten för att avrunda med skoletande. Trevligt trevligt. Och så var vi framme vid denna dag, denna dag då jag spenderat i princip hela dagen i soffan med min bok till uppsatsen. Porr med andra ord. Jag blir lite rädd när jag läser en del grejer men mer om det vid ett senare tillfälle. Kvällen har spenderats hos Vesslan och Christoffer i deras nya lägenhet, mycket trevligt och så fint! Vesslan hade bakat de godaste muffinsen/cupcakes med valnötter ovanpå. Me love.

Fick mail av Mike idag, de kommer hem på torsdag vid lunch. Var har tiden tagit vägen? är min stilla tanke. Känns inte alls som det är länge sedan de åkte, kanske är det för att jag är lyckligare denna sommaren. Har inte jobbat och är inte konstant sömn…eh sleep deprived (säger man sömnberövad?!) som då och har inte varit med om något groteskt kärleksdrama som tar all energi som förra sommaren med C. Jag har träffat nya trevliga människor och inte varit fullt så stressad som vanligt så, stort plus för den här sommaren!:) Men på torsdag alltså, om två dagar bara. Då ska jag få se det här ansiktet igen.

Något som inte är lika roligt är att jag ska lämna ifrån mig hans dator igen vilket lämnar mig datorlös. Datorlös och ett paper att skriva, ingen bra ekvation precis. Måste försöka lösa det här datorproblemet men faaaaaan! jag är så trött på att lägga pengar på elektriska saker som inte fungerar.

Såg Milk för någon dag sen förresten med Sean Penn. Ljuvliga fantastiska geniala Sean Penn i en av sina bästa roller någonsin. Se den!

Imorgon ska jag powerplugga, är inte klar med boken än och presentationen är på fredag. Ahhhh. I’m fucked! Måste försöka ta mig tid att springa ner på stan och posta mitt belastnings/misstankesregister utdrag till min praktikplats också, borde gjort det för länge sen men jag är senil och gör jag inte saker direkt när det dyker upp i tanken så glömmer jag det lika fort igen. Ska lägga mig nu så jag orkar upp imorgon men sist men inte minst, en bild på Ralf från i lördags. Lördag är lika med tonfiskdagen och därmed bästa dagen på veckan och då ser scenen här hemma ut som följande.

mangomat

Världens finaste baktassar. Bilden har jag stulit av Henrietta. Sov gott!

 

Kommentera

