In need of some polish

The razzle dazzle of life

traumatiserad augusti 7, 2009

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 11:13 e m

kom hem för en liten stund sen från festivalen. jag är för evigt traumatiserad. tror inte jag har varit där sen 2005, året innan jag flyttade till London. Fy helvete, nu minns jag varför. Jag förstår inte vad som är så trevligt med den här festivalen, hur den kan vara årets höjdpunkt för vissa. Jag kände nästan panikångesten krypa på när vi kom dit, visste inte var vi skulle ta vägen eller nånting för det var smockat med folk på alla serveringar.  På stortorget var en scen uppställd och det sjöngs abba låtar för att senare ersättas med enbart lena ph…folk dansade! dom dansade! kunde knappt tro mina ögon! Men jag avundas deras förmåga att kunna roa sig. Det roligaste med hela kvällen var väl att titta på allt underligt folk som letat sig ut, såna som man aldrig ser annars. Men ingen är gladare än jag att vara hemma igen. Skrämmande, börjar jag utveckla ett antisocialt beteende?haha

Såg Watchmen, Karin och jag har velat se den sen den hade premiär när vi var i London och missade Jeffrey Dean Morgan när vi var på The Killers konsert. Jag gillar inte den här typen av filmer, seriehjältar men hyste ändå en förhoppning att den här skulle vara underhållande med tanke på reklamen och för att han skulle spela en sån he-man men nej. 2h 35m senare så var äventyret slut och jag var varken upplyft, ledsen, arg eller nånting. Bara blasé.

Min ena granne har fest, jag hoppas att den andra inte kommer komma hem vid 4 inatt, smälla igen dörren så jag vaknar och sen ha högljutt sex i vanlig ordning. Jag hoppas med hela mitt väsen att jag slipper det!haha blir traumatiserad varje gång av att vakna abrupt av det där.

Hoppas få träffa Elin imorgon kväll, har inga som helst planer på att ansluta mig till partyfolket nere på stan igen. Hade varit hemskt trevligt, ses i vanliga fall några gånger i veckan och har fina samtal men jobb och skola har kommit emellan nu i sommar så det har knappt blivit. Men nu, nu hoppas jag det blir av. Ska ju snart bli grannar i princip!:)

Signing off, hoppas ni har en riktigt trevlig kväll där ute!

 

One Response to “traumatiserad”

  1. Stefan Says:

    Mitt enda minne av festvalen är Pugh Rogefeldts spelning. Och det var fantastiskt! Jag återvänder nog aldrig.

    Watchmen? Jag var på premiären i London!! (Räknas det om man satt på en bar utanför?) Jag såg iaf Malin Åkerman och den där killen… Bara Karin fortfarande är avundsjuk så är jag nöjd.

    Filmtips! Har du sett The Kite Runner / Flyga Drake? Se. Den.
    Jag grät som en liten flicka på slutet. Jag har hört att små flickor gråter mycket.

    Nu har jag druckit nog drinkar för ikväll (jag har druckit Uliis slattar också). Gonatt.


Kommentera

