In need of some polish

The razzle dazzle of life

abrupt uppvaknande augusti 7, 2009

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 2:08 e m
Tags: ,

Klockan är nu 14.47 och jag steg upp för en timme sen. Vilket skämt. Vaknade panikslagen strax innan tio för att inse att jag stängt av väckarklockan i sömnen och skulle vara i Lund en kvart senare. Väldigt lyckat verkligen, blir straffad för min nattliga läsning. Flit lönar sig inte alltid folks, tänk på det!haha Låg iallafall kvar en stund i sängen och surade över att jag över huvudtaget läst bokjävlen om jag nu inte ens skulle ha ”användning” för informationen jag lagrat och sen blev det nån slags kapitulation och jag somnade på nytt och vaknade som sagt vid ett tiden igen. Skrämmande. Halva dagen är borta och jag vet inte ens vad jag ska göra med den nu när det blev en sådan konstig star på den. Borde skriva på min hemtenta kanske? Läsa klart boken till mitt paper? Trotsa folkskräcken och gå ner på torget och hämta min kamera? Hmm..Sådana här dagar förbannar jag avsaknaden av en riktig balkong, har bara en sån där fesig fransk balkong och det är inte riktigt samma sak att sitta i dörrhålet och läsa!haha

Funderar på att bjuda hem min bror och ”svägerskan” på middag och fika på söndag men vet inte om det är en så god idé trots allt med tanke på allergi risken. Känner att jag borde skaffa en luftrenare, särskilt för min egen allergi men var tusan ställer man en sån klump?

Håller på att betar mig igenom en del trevliga London bloggar som jag hittat. Min nya favorit är Dalkullan, läst igenom hela nu från början när hon flyttade dit och började på London College of Fashion till nu och hon skriver på ett väldigt underhållande sätt med inlägg från MANNEN tidvis. Senaste följetången är om icke fungerande varmvatten beredare och inkompetenta hantverkare…känner igen det nånstans!haha vet inte hur många dagar som jag satt och väntade på diverse idioter som aldrig dök upp när de skulle fixa något i huset.

nej om man skulle ta tag i det där med frukost/brunch/lunch/mellanmål kanske?heh. Ikväll blir det ner på festivalen…yihaaa…

 

Kommentera

