In need of some polish

The razzle dazzle of life

hypokondriker, vik hädan! augusti 2, 2009

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 11:47 e m

Borde sova. Gör det inte. Känner mig som Peter Bretter i Forgetting Sarah Marshall för tillfället när han sjunger ” Go see the psychiatrist, I’m not going…”

Känns som fredag eftersom jag jobbat i helgen och att jag ska få sovmorgon imorgon but ohh no. Eller på sätt och vis, slipper ju höra Alarm ringa vid 04.20 iallafall. Satsar mer på uppstigning vid halv nio-nio som är i mer sund och rimlig tid enligt min standard.

Jobbat ja…hilvede. Jag lyckas emellanåt glömma hur fysiskt ont det gör och hur otroligt snabba mina kräkreflexer är men det blir man snabbt varse när man kliver in på avdelningen. Mina fötter brukar i allmänhet klara sig bra utan omfattande pyssel och omvårnad men jag bokstavligen stapplade hem igår och lade mig i badet för att sedan ha fotmassage och insmörjning och ändå kändes det som jag knappt kunde stå på dom. Snacka om att livet som student och sittande på rumpan hela dagarna passiviserar kroppen även om hjärnan jobbar desto mer. Jobbade med en jättetrevlig tjej igår Amelie som jag inte träffat innan, anledningen till att jag ens nämner denna oviktiga fakta (i motsats till all annan väldigt viktig fakta ni får!hahaha) är namnet, Amelie. Det måste vara bland det finaste som finns, särskilt om vi tänker på filmen Amelie från Montmarte. Idag hade jag dock inte samma tur, jobbade med F som alltid har såååå ont någonstans och jag gjorde kardinalmisstaget att fråga henne hur det var för att genast få en tio minuters utläggning om att hon hade såååå ont och hur och var. hypokondriska fanskap, har nog inte gått en dag utan att hon har såååå ont och frågar varför?? som om omvärlden skulle kunna upplysa henne om det. Jag är ingen jävla läkare och jag är fan så heller intresserad av dina dumma fantomsymptom. Blir så trött på alla dessa människor som går runt och känner och klämmer för att i princip framkalla alla möjliga krassligheter. Det sitter i era huvuden, ni är störda, ni har problem, vad är det ni egentligen är rädda för?! känner jag för att skrika varje gång. Inget blir bättre av detta eviga gnällande och tror ni verkligen att omvärlden är intresserade?! Det roligaste av allt med F var att hon hade gått upp på akuten sen och snappat åt sig en läkare (dom borde vara trötta på henne, hon är stamkund) och efter lite om och men så hade det kommit fram att hon inte skitit på hela helgen och var förstoppad..åhhh jag blir så trött! konstigt att du har ont i magen då! mycket märkligt, lite får man väl för fan räkna ut själv…nog om detta, blir bara så in i helvete irriterad. Slutade tidigt idag iallafall och sprang sen ner till cigarrmagasinet för att hämta mitt stora fina bokpaket som låg och väntade på mig. Har nu sex nya böcker som ligger och väntar på läsning. Härliga tider. Jag älskar böcker. Funkar inte den här socialkärrings grejen kanske man skulle sadla om till bibliotekarie? heh.

Ska ner till Lund imorgon för seminarium, aldrig hade jag väl trott att den här sommarkursen skulle bli så krävande. Det är väldigt intressant stundtals men alla dessa seminarium och uppgifter får mig att tappa lusten en aning. Som alltid förstör pluggandet och måste:na att läsandet inte är fullt så lustfyllt som jag annars tycker att det är.

Rocky med Sylle Stallone på 3an eller nåt. Har ni sett den? verkar vara en kalkon..hmm.

Varit hemma hos frugan Karin fram till nu, sörplat te, tittat på vampyrserien och en massa prat på balkongen. Alltid lika fint.

Ska lägga mig nu med en bok och hoppas på att jag kan somna inom en timme iallafall, gjorde misstaget att somna på soffan när jag kommit hem och sov i 3 timmar vilket kanske inte var det mest lysande draget.

 

4 Responses to “hypokondriker, vik hädan!”

  1. Sofia Says:

    jag höll på att sätta morgonjuicen i halsen när jag tittade på det där klippet. hur det eskalerar för varje sekund. och vansinnet och rörelserna och stegringen i slutet i ”see a psychiatrist”. underbart. hade glömt den scenen. skrattade lika hysteriskt rakt ut. tack!

    åh, det där jävla jobbet. och pseudo-sjuka, det är just vad det är, kvasi-sjuka eller pseudo-sjuka. även om jag nog känner igen mig lite… lite. alltså, man känner kanske efter extra om det är något man inte vill. skönt att det är slut med helvetesjobbet för den här gången. räckte du finger i triumf? mini-revolutioner i vardagen. jag uppmuntrar starkt till det. men tvättade igår. fan.

    och vad är det för böcker du köpt? låter alldeles underbart. jag har lånat en jävligt bra en på bibblan, amerikansk bok utgiven på tidiga 60-talet om hur man spelar folk-gitarr. fantastisk skatt till bok. kom på. och detta är ett tips. man kan ju hitta äldre böcker som inte trycks längre på ebay!

    ha en trevlig (pseudo-)”helg” och hoppas vi ses snart hjärtat mitt!

    Puss och kram!

  2. Jenna Says:

    jag vet, det klippet är helt genialiskt. kan få den där låten på huvudet och går och skrattar åt hans fula min och röst när han sjunger ”I’m not goooing”!haha är sådär vansinnigt som det låter i mitt eget huvud och som jag hade levt ut om mitt liv hade varit en musikal!;)

    räckte inget finger denna gången, förjevligt! vet ju att jag ska dit igen om två veckor. buhuhu…det är okej att tycka synd om mig!höhö. Men du, revolution mot alla måsten! förjävliga saker! TVÅNG!!! tvång!!! fy fan…

    förresten, jag och elin tänkte komma ner till malmö antingen nu i helgen eller mån/tis nästa vecka för lite second hand och fika utflykt. är du sugen på att hänga på?:) jag vill se den berömda sopstationen och elin ska sätta bo så hon behöver grejer. men! hinner du och jag ses nåt denna veckan tror du? torsdag? torsdagar is the shit för våra träffar!;)

    Puss o kram

  3. Sofia Says:

    haha precis så ja! man känner igen manin och galenskapen han utstrålar mycket väl från ens egna inre…”om-detta-var-en-musikal-stunder”. tur det inte är som dancer in the dark. hellre detta. hellre regelrätt vanvett. även om dancer in the dark är fantastisk. den är så jävla tung.

    oj, så du ska tillbaka igen! men du, det klarar du fint. du är en tapper knegarkämpe. du får spela diverse revolutionslåtar i huvudet medan du är där. och sen räcka finger mentalt.

    åh vad trevligt ni ska till malmö! jag har faktiskt varenda dag inplanerad den här veckan men nästa vecka funkar superfint (men känner en förbaskad förkylning är på gång. gulp). om det blir mån/tis hänger jag gärna på. vi får höras du!

    PUSSPUSSPUSS

    ps. vad härligt med dina böcker! har inte läst någon dock, men de är säkert bra. jag sitter på ebay och suktar. ska nog unna mig. det är ju något speciellt med fysiska böcker. inte bara allt abstrakt digitalt informationsflöde. ligga i sängen och läsa, gärna när det åskar eller regnar som igår. så ska det vara.

  4. Sofia Says:

    ps2. jag älskar att du är igång med bloggen igen.
    din blogg är som en skattkammare.


Kommentera

