In need of some polish

The razzle dazzle of life

Trauman från förr juli 31, 2009

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 6:26 e m
Tags: , ,

Bara för dig Sofia, bara för dig…haha

Ernstliggande

”Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst”

” Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som om att ute och inne vill varandra någonting”

Fredrik Wikingsson

Nästa bild får mig att vilja kräkas, verkligen kräkas…min största skräck, tusenfoting. En sån här rälig jävel blev jag biten av i Filippinerna för flera år sen, det var början på min paranoia och upplevda hotbild från insekter. Klicka på bilden så kommer ni till videon…blärk!

Gillar särskilt följande citat :

”The venom apparatus consists of modified legs, on either side of the body just behind the head. These are known as maxillipeds, or sometimes as forcipules. The fang itself consists of a hollow tube with a sharp tip, like a hypodermic needle. The venom glands are found inside the body wall at the base of the fangs. When the centipede attacks, muscles surrounding the venom gland squeeze it and force venom through the hollow maxilliped and into the prey’s body.” Jag var dens förbannade PREY! uääärk…

tusenfotingvidrig

 

One Response to “Trauman från förr”

  1. Sofia Says:

    Hahahaha vilket underbart inlägg! Jag älskar’t!
    Du är bara för jäkla go hjärtat mitt!

    Och jag hoppas att vi ses snart igen.


Kommentera

