In need of some polish

The razzle dazzle of life

Sexualiteten juli 31, 2009

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 3:41 e m
Tags: , , , ,

Mina ögon känns som de är fulla med grus. Vid 3 tvingade jag mig själv att släcka lampan på riktigt och försöka somna, har vänt på dygnet helt nu den senaste veckan. Att stiga upp vid 07.30 var därmed en prestation i sig själv men bör kanske nämna att jag inte hann fräscha till mig i duschen eller nånting eftersom jag har en klädkris. Mitt tvättberg är enormt och inget matchar MEN ljusning på horisonten mina vänner, idag har jag en bokad tvättid till kl 17.00 och nåde den jävel som kapar tiden denna gången. Straffet blir inte nådigt, ska dra igång den uråldriga stenmangeln och trycka in deras fingrar där…minst.

Varit i Lund idag hemma hos en kursare för att diskutera till veckans seminarie, hennes lägenhet låg utanför Delphi området (eller heter delfinen? tänkte på det förbannade vattendjuret iallafall) och det var ett helt projekt bara att hitta till bussen som skulle ta mig dit ifrån staaaden för att sedan landa ute nån form av sockerbitsland. Alla hus var fyrkantiga, vitt tegel/puts, med platta tak och lite fräsigt nog så hade de målat nocken på dom i olika färger. Jag visste att jag var på jakt efter ett vitt hus med gult men för jävelen…kände mig lätt desillusionerad när jag vandrade runt där och inte hittade rätt. Anyway, hade en trevlig diskussion och sen var det hemfärd några timmar senare. Så nu är jag här, har varit duktig och skickat in mitt bidrag till veckans sammanfattning av vår diskussion så nu är jag klar hoppas jag. Sexuality visade sig vara en lättläst och trevlig bok ändå och sorgligt nog så lär jag använda mig av den även i min PORR paper. Fuck…Jag tycker ändå att det är intressant att man ofta så lätt märker vilken grund eller vilken åsikt författarna har även om de försöker sakligt redogöra. Man märker att ibland så bränner det till, jag kan nästan känna hur orden studsar mot mina ögon när det är något som skrivs med lite mer hetta, lite mer passion än det andra.

Att läsa den boken och min kära porr bok har fått mig att fundera en hel del på min egen upplevda sexualitet och vad man egentligen tänder på, vad man lustar efter (hahaha jag var bara tvungen att få använda ordet lust, älskar det!) och hur detta kommer sig. Om man nu tror att allt är en social konstruktion så undrar jag…varför? Fundera på det folk, vad tänder/dras ni till och hur kommer det sig egentligen? Hur har vi lärt oss detta? Är det medfött, ärftligt, lärde vi oss det med vår första partner eller har vi påverkats så mycket av den media som vi exponeras för att vi därifrån fått inlärt vad som är åtråvärt? Är det de föreställda förväntningarna som präglar vår lust? Nog om detta men fundera på det, det är spännande och kan sysselsätta en ett tag!:) Kommer ni fram till en teori så låt mig höra, jag är fascinerad!

Träffade Sofia igår, skulle gjort någon form av utflykt men vädret lurade oss med växlande sol/moln/regn så vi stannade inne i hennes crib istället och diskuterade en massa saker som alltid. Det är så bra med Sofia för hon är lika bra som en själv att komma in på långa sidospår i diskussionerna för att sedan sakta lirka sig tillbaka till ursprungsämnet. Vi gillar det.

Chefen ringde imorse angående helgens arbete. Jag ser inte fram emot det.

 

Kommentera

