In need of some polish

The razzle dazzle of life

insomnia och meningslöst tidsfördriv juli 26, 2009

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 1:59 f m

Jag kan inte somna, quelle surprise! Snatchar en lista att roa mig med.

1. Vem är du? Jennifer
2. Ålder: 26
3. Personlighet: Tankspridd, generös, reserverad i stora sällskap, skrattig, listskrivande
4. E-post: ni kan skicka beundrarbreven till polishmyshoes@gmail.com haha
5. Stjärntecken: Stenbock
6. Jag kommer från: Hässlehom/Vinslöv
7. Jag bor: Efter nån tur utomlands så ironiskt nog tillbaka på barndomsorten Hässleholm
8. Mentalitet: Dramatisk, höga toppar och djupa dalar för att vara klyschig.
9. Civilstatus: Singel
10. Spel? Sällskapsspel i de flesta former förutom kortspel och yatzy.
11. Mac eller PC? Kan väl kvitta men pc i regel
12. 1024*768 eller 800*600? 1024*768
13. Internet Explorer eller Netscape? Inget av det, använder mig av Firefox eller Safari, IE hänger sig alltid.
14. Din bästa egenskap: Förmågan att lyssna osjälviskt och vara empatisk
15. Din sämsta egenskap: Otroligt kort stubin och min tankspriddhet.
16. Husdjur: Ragdollkatterna Mercy och Ralf
17. Familj: Mamma, två bröder och en far som jag enbart har sporadisk kontakt med.
18. Kroppsdel du har mest nytta av: Mina ögon och händer
19. Kroppsdel du tycker bäst om: Mitt huvud
20. Jag sover: i min säng med Ralf på huvudkudden bredvid
21. Djur jag är lik: Pingvin kanske?haha förslag mottages tacksamt!;)
22. Tror du på något? Jag tror på mycket men ingen direkt religiös anknytning
23. Frisyr: Rufsigt, halvlockigt, för tillfället utväxt page med eller utan lugg
24. Hårfärg: Askbrun i naturlig form, de mörkhårigas motsvarighet till råttfärgat skulle jag tro, en kall gråbrun färg som ser dassigt ut under vinterhalvåret och blir mer nötbrunt i solen.
25. Ögonfärg: Bruna
26. Längd: 165cm
27. Vikt: Ingen aning för tillfället, vet inte var min våg är.
28. Skostorlek: 38-39
29. Gillar: Många saker som gör mig glad. Mina vänner, familj och katter som får mig att skratta och känna. Ösregn som smattrar hårt mot fönsterblecket, doften av våt asfalt, starkt kaffe, saltlakrits, böcker i massor, vackra ting hur ytligt det än må vara, den där första förälskelsen i en ny människa, den där besattheten jag kan få för artister som jag upptäcker och uppslukas av under en intensiv period…
30. Ogillar: För er som känner mig så vet ni att allt beror på dagsformen, har jag en bra dag så kan väldigt lite uppröra mig men har jag en dålig dag så är det inte mycket som passar. Men konstanta saker är väl själviska, tanklösa människor som bara pratar om sig själva hela tiden och tror att världen snurrar runt dom samt sura människor i service yrken för vad  i helvete tjänar ni på att snörpa med munnen och sucka? byt jobb för i helvete så jag slipper er!
31. Favoritmat: Spag bol…always…Jacquies Sunday roast, kycklingsallad, lax med ungsrostade grönsaker
32. Favoritglass: Något med choklad och nötter, förslagsvis Ben&Jerry’s New York…
33. Favoritdessert: Olika beroende på vad jag ätit innan.
34. Favoritpizza: Är ingen pizza fan egentligen men Domino’s margherita med vitlöksdip funkar…synd det inte finns i sverige bara.
35. Favoritdryck: Kaffe, iskallt vatten, coca cola med citron/lime och isbitar i. Friggs chai tea.
36. Gillar du godis? Hah! ja saltlakrits i synnerhet.
37. Isåfall vilken sort? Djungelvrål, salta balkar, marabou mjölkchoklad.
38. Min favoritdrink: Inget bra på drinkar men en strawberry daiquri gjord på korrekt vis gör mig glad.
39. Min favoritfilm: Har ingen särskild utan flera istället.
40. Min favoritdag: Söndag, latisdagen innan måndagsångesten sätter in runt sjusnåret och läggdags närmar sig. De där söndagstjocka tidningarna kan ha något med det att göra och de lyxiga frukostar som hör till.
41. Min favoritklädesplagg: Klänning. Vissa skulle nog gissa på cardigan/kofta men klänning eller sjalar är nog närmare sanningen. Sen skadar det fan inte med en söt kofta till.
42. Min favoritbok: Det finns så otroligt många bra böcker, jag älskar älskar älskar att läsa men viktiga saker är vackert språk, gärna på engelska…eller en fet facklitteratur bok som bildar mig en aning!;)
43. Min favoritmusik: Bob Dylan…alltid, annars varierar det väldigt efter sinnesstämning. Death metal kan vara ljuv musik i mina öron ena dagen för att nästa ge mig ett psykbryt, i regel blir det mycket lågmält men för tillfället så är väl Kings of Leon (och nej, inte dom jävla singlarna Use Somebody och Sex on Fire som ”rockiga” Rix FM lyssnare snappat upp och lyssnar på repeat. Skivjävlen kom för ett år sedan ungefär. Ett år sedan. Uppfattat?!) och Soko två favoriter. Glasvegas är fin skit det med.
44. Min favoritlukt: Jag har en obsession i kanel/kardemumma doften…jasmin buskar och som sagt våt asfalt.
45. Min favoritblomma/planta? Får jag vara tråkigt konservativ och säga ros? jag tröttnar aldrig. Annars liljor.
46. Öl eller vin? Beror på märke och sort helt och hållet.
47. Liknar du en kändis? Blä, verkligen inte trots att jag liksom alla andra fått namn kastade till mig som Björk och liknande. Låt oss säga att jag aldrig skulle ta det på allvar.
48. Senast köpta skiva: Det var länge sen…ingen aning faktiskt.
49. Senast film på bio: Tror det var Män som hatar kvinnor i våras.
50. Bästa låten i världen: Har aldrig förstått det här med att man bara ska ha en favorit av en sak, ändrar inte alla sig då och då? Bob Dylan Blowin in the wind kanske hur förutsägbart det än må vara.
51. Senast lästa bok: ”Unga förövrare” om unga som begår sexuella övergrepp på andra unga. Senaste skönlitterära var Åsa Lindbergs ”Mig äger ingen” som handlar om hennes uppväxt hos sin alkoholist pappa.
52. Favoritförfattare: Ingen särskild. De som skriver vackert.
53. Skriver du dagbok? Skrev slaviskt när jag var yngre vilket är oerhört roande och pinsam läsning i efterhand, numera blir det sporadiskt bara när jag känner ett behov. Slutade när jag flyttade till London, knäppt för det hade varit roligt att ha nu men blev resedagbok bara.
54. Bästa årstiden: Våren och den tidiga hösten när luften börjar bli så där krispig igen.
55. Älsklingsfärg: Rött
56. Skulle aldrig ta på dig: Päls, cykelbyxor, kläder i krossad sammet eller med speglar.
57. Vad ville du bli när du var liten? Författare, veterinär och flygvärdinna. Virolog, var extremt intresserad av ebola och andra virus som slog ut kroppen totalt, slukade allt jag hittade i ämnet, stört men sant
58. Blev du det? Verkligen inte men det är väl inte för sent än? haha
59. Brinner för: Min omgivning.
60. Sportbil eller familjebil? Familjebil om jag måste välja. Sportbilar har aldrig varit min grej, är inte särskilt intresserad över huvud taget så länge den rullar men designmässigt så är de gamla vackrare i mina ögon.
61. Katt eller hund? Katter, de luktar inte och har mer integritet samtidigt som jag älskar personliga hundar. Taxen Stanley är för evigt nummer ett för mig i alla kategorier.
62. Har du nån nojja? Massvis, jag inser själv vidden av mina nojjor. Har ritualer och rädslor i massor. Insekter och deras smittspridning är nog den värsta. Jag känner mig hotad av dom på riktigt.
63. Fobier? Ingen regelrätt fobi men kände tårarna välla upp så sent som igår när en tvestjärt satt på min hals hemma hos Johanna, jag får panik i princip och känner mig oerhört smutsig av insekter.
64. Deppig eller glad? Glad
65. Politiskt insatt? Nej inte särskilt, intresserad men tycker inte att de partier som finns representerar mina åsikter på ett bra sätt men visst fan röstar jag. Det är alla våran skyldighet som medborgare i en demokrati.
66. Värdesätter du ärlighet? Synnerligen men inte de som hävdar att de är ärliga och utnyttjar det för att förgöra andra människor med sin ”ärlighet” och sen sitter där och hävdar att de bara ville vara ärliga.
67. Brukar du dra “vita lögner”? Inte brukar men om det behövs.
68. Är det ok med vita lögner? Det tycker jag så länge de inte skadar andra.
69. Känner du en mytoman? Nej inte vad jag vet, isåfall är jag för blåögd eller så är personen för skicklig för att jag ska förstå det.
70. Har du pojkvän/flickvän? Nej
71. Är du kär? Nej verkligen inte.
72. Hur tidigt stiger du upp? Om jag får välja så vid 10 tiden, i bistra terminstider o6.20…när jag jobbar o5.20. Ohumant skulle jag vilja kalla det.
73. Är det bra eller dåligt? Tidigt är extremt dåligt även om jag inte har dåligt morgonhumör.
74. Vem/vilka vet mest om dig? Min familj och mina närmsta vänner troligtvis.
75. Gillar du att slåss eller? Gillar och gillar, slåss i regel inte även om jag har stor lust att ge folk lusingar till höger och vänster när de inte kan uppföra sig som normalt folk.
76. Vad har du på dig just nu? Hemmakläder, svarta leggings och röd blommig klänning.
75. Vad ska du göra i kväll? Sova nån gång förhoppningsvis
78. När var du senast riktigt full? Ingen aning, det var länge sen. Det senaste halvåret har jag inte haft ork att festa och för att vara ärlig har det förlorat sin charm en hel del. Jag dricker gärna öl eller nåt glas vin men berusningen är inget mål längre som när man var yngre. Jag tycker mest det är sorgligt och fruktansvärt onödigt. Min kropp gillar det verkligen inte längre.
79. Är du seriös? När det behövs.
80. Hur många väskor äger du? 10 kanske?
81. Hur många bilar har du/ din familj: Jag har inget körkort och därmed ingen bil.
82. Hur många biologiska syskon har du? Två
83. Isåfall, vad heter de? Andy och Mike
84. Hur många timmar sover du per natt? Under terminerna kanske 5-6h vilket jag klarar mig utmärkt på, när jag är ledig så klockar jag nog in på en 8-9h istället.
85. Vem är snyggast i världen? Finns en hel del kandidater till denna post
86. Vad är du allergisk mot? Pollen och känslig mot laktos och tomat.
87. Ska du duscha idag? Troligtvis ja.
88. Vad är det för veckodag? Lördag natt eller söndag rent tekniskt sett.
89. Vad är det för datum idag? 26 juli 2009
90. Vad gör du nästa år? Augusti/september nästa år så påbörjas min sista termin på socionomprogrammet.
91. Är du likgiltig? Sällan men vissa ämnen intresserar mig inte på något vis så visst.
92. Hårdrock eller synth? Lite av båda kanske men ingen favorit nåt av det.
93. Är du uppväxt i stan eller på landet? Bybo.
94. Har du utländska föräldrar? En.
95. Gillar du att laga mat? Om det är till någon annan, bakar hellre.
96. Märkeskläder eller secondhand? Så länge det är snyggt så struntar jag i var det kommer ifrån.
97. Hur många par skor har du? 10 kanske? Betydligt mindre numera och mestadels pumps som jag inte använder sen jag flyttade tillbaka till sverige.
98. Är du sexuellt frustrerad? Knappast och sällan.
99. Vem är snällast just nu? Mina söta vänner.
100. Var har du ont? I ögonen och höfterna.

 

One Response to “insomnia och meningslöst tidsfördriv”

  1. Sofia Says:

    vilket fint tidsfördriv.
    känner igen mig i mycket. (men du vet att hösten är känslig alltså. men tror jag förstår. tidig höst. det var grejen. när löven fortfarande har fin färg och det är krispig luft. förstår nog!)
    kul att du har uppdaterat! ska läsa de andra inläggen nu. härligt till min bruschetta och rödbetor med smör-frukost. mm.

    vet du.
    jag tycker vi ska ses nästa vecka.
    eller, jag tycker absolut att vi ska ses nästa vecka.
    jag saknar dig!
    vad säger du om det?

    kanske kan ta en utflykt någonstans i skåne bara du och jag med en flaska vin eller någon öl och matsäck om det är soligt. hade varit som en dröm.

    vi får höras min kära!
    massa kramar!

    ps. jag och klas fastnade på okänt sätt framför lördags-v75 (eller vad det kan tänkas heta) igår. du ser, det är sjukt lätt hänt. även du och jag föll dit. och tvins/tv-shop. de kan tricken…sluga..

    ps2. djur du är lik, förslag:
    du är ett sötedjur. SÖTEDJYR i tell ja!
    🙂
    (casanooooovan är igång)


Kommentera

