In need of some polish

The razzle dazzle of life

Doggy watch juli 25, 2009

Filed under: Musik — Jennifer @ 6:00 e m
Tags:

Sitter just nu i Andy och Therese nya lägenhet. Ska passa Keila ikväll medan föräldrarna har utflyttningsfest i gamla lägenheten. Det känns så konstigt att vara hemma hos folk när dom själva inte är där…känns som man gör intrång trots att man blivit ombedd att vara där. Väntar på att Karin ska komma hem från hästarna, hon ska komma hit och hålla mig sällskap och se på film. Blir nog Boy A ikväll, är inte helt säker på om jag tror att den är bra egentligen, särskilt inte med tanke på att den har full pott hos recensenternas omdömen. Minns fortfarande Låt den rätte komma in med skräck. Så banalt. Boken kan säkert vara hur bra som helst men filmen…oh no.

Har knappt sovit inatt heller, grannarna har torktumlat, diskmaskinat eller tvättat kläder i vanlig ordning för mina köksskåp (med allt i dom) har skramlat hela natten. Inte ens öronpropparna kunde hålla ute ljudet eller Ralfs irriterade protester mot oljudet som inte han heller kunde slappna av i. Så. Trött alltså. Bakade scones och åt frukost imorse med Karin och herrarna framör SYTYCD, mycket trevligt.

Var på kalas hos Johanna igår. Hela tjocka släkten med pojkvänner var där…och jag. Kändes väldigt märkligt till en början då alla skämt och liknande var väldigt interna men när jag väl slappnade av så var det riktigt riktigt trevligt. Måste vara roligt att vara så många kusiner i samma ålder typ. Mina kusiner i USA är lika gamla som jag men här i Sverige så är dom närmsta uppåt minst 8 år äldre och den närmsta neråt är förutom min bror, 9 år yngre. Så nej, inte särskilt nära i åldern på något vis. Lite tråkigt faktiskt, man delar inte så mycket som man kanske hade velat.

Saknar Mike oerhört mycket, kanske mer än mamma till och med. Vi brukar ju äta frukost tillsammans varje dag och han är en av de roligaste människor jag vet, utan att han inser det själv. Fick ett sms inatt vid 2 tiden från mamma att de var framme iallafall och skulle flyga vidare till en annan ö. Lyxlirare.  Har ångest inför gruppmötet nästa vecka, då sparkar det igång igen på riktigt och sen…sen är det typ en månad bara till min praktik börjar. Mer prestationsångest. Ska jobba nästa helg. JAG VILL INTE!!! det är bra med extra pengar och jidda jidda men för jävelen, när ska jag slippa se den förbannade jävla sjukhusbyggnaden. Varje gång tror jag är den sista men sen är de desperata efter hjälp och vem känner sig dum att neka när jag inte har en bra ursäkt.

Karin ringde precis, ska iväg och köpa pizza och jag måste hem och hämta fjärrkontrollen till dvdn som jag glömde innan. Smidigt. Det här blev en enda lång klagosång. Ha förbarmande.

 

Kommentera

