In need of some polish

The razzle dazzle of life

gräva vallgravar och ladda bössan juli 22, 2009

Filed under: Musik — Jennifer @ 5:59 e m
Tags: ,

Så har familjen åkt på sin månadslånga semester och jag är tillbaka i högteknologins värld då min brors dator hamnat i mina svettiga labbar under tiden! Min nya kyl/frys är så vacker, anlände igår och nu ser plötsligt mina köksluckor dassiga ut i jämförelse med dess krispvita yta…dags att måla kanske? Handlade upp tusen jävla kronor på matvaror igår och har idag varit präktig och gjort storkok av bolognese som jag frusit in i portionsstorlek. Det ni, vuxenpoäng eller vad? haha

Någon hade kapat min tvättid idag igen, jävla fittgrannar. Dom förvandlar mig till någon som skriver surkärringslappar men idag motstod jag lusten att plita ner mina innersta känslor för deras imbecilla hjärnor. Var aningen uppretad redan innan, borde det inte införas obligatorisk ljudisolering i alla lägenhetshus? Hear, hear! jag är trött på att höra knarrande sängar, skrik av vällust, fjantiga tjejröster från grannens senaste byten, dålig musik på nattklubbsvolym mitt i natten och efterfester. Bort med er! Man kan ju tycka att den mest rimliga lösningen för mig vore att flytta ut i en bunker i skogen men ack ne! ska jag behöva leva i exil för att hela världen är idioter? För att flytta ut i skogen skulle jag behöva skaffa världens mest avacerade larm, bygga en jävla vallgrav med hungriga rovdjur i, skaffa ett gäng aggressiva gäss, lära mig använda kpist, eldkastare och handeldsvapen, föda upp några arga dobermanhundar som patrullerar stugan, installera fällor á la Ensam Hemma, sova med ett öga öppet och få extremt dyra elräkningar till följd av det enorma ljusnät jag skulle få sätta upp för att hålla området ljust 24h/dygn i en 2km radie. Så nej, det är inte värt det.

 

One Response to “gräva vallgravar och ladda bössan”

  1. Sara Says:

    Jovisst används ordet groggvirke, men jag säger nog inte det…tror jag.
    Blannevann låter så danskt hahaha…men ni skåningar e halvdanskar eller hur 😉


Kommentera

