In need of some polish

The razzle dazzle of life

Kondom08.nu juni 26, 2009

Filed under: Musik — Jennifer @ 12:47 e m
Tags: ,

LAFA har delat ut tusentals kondomer i Stockholm i sommar och på deras hemsida får vi följa deras väg. En del skriver bara kort och koncist, andra flödar ut lust och kärlek. Vilket otroligt lyckat och smart projekt dom har gjort! Mer sånt!

Skrivet den 23 juni 2009, kl 02:32 av S

Kondom nummer 15039

Kärlek Plats: Stockholm, i min säng mellan rena lakan Datum och tid: 22 jun 22:40

I ett års tid har jag trånat efter flickan som får min världsbild att rasera. Mitt hjärta har aldrig någonsin suktat så mycket för någon som för henne. Mitt hjärta har aldrig smält av en endaste blick, aldrig någonsin trott att kärlek kan få en sväva och aldrig komma ned till jorden igen. En ädel diamant som spelar ut alla andra. Aldrig någonsin hade jag trott att jag skulle få känna på den med mina fingerspetsar, aldrig någonsin sett mig själv än någon annan än en förtjust betraktare i mängden som får titta men inte röra, inte ens egentligen drömma. Men det hände. Igår. I ett års tid har jag på alla sätt som jag kan visat min kärlek för henne, plåstrat om henne varsamt när hon har skadat sig, varit hennes röst när hon har tappat den och varit hennes ögon när hon inte kunde se. Hon såg mig. När vi låg där tysta i min säng och bara andetagen hördes viskade hon ”jag älskar dig, även fast vi inte hör ihop”, la en kondom i min hand, och i över en timme skapade vi magi med våra kroppar. Amanda, jag vet att du har andra killar i rad som väntar på dig, du ska leva ut dina drömmar och har inte tid att stanna kvar. Men, Tack för att du gav mig mitt livs finaste minne som jag alltid kommer att tänka på med kärlek.

 

Om nån där ute vill vara med på kondom yran så finns datum och plats HÄR

 

2 Responses to “Kondom08.nu”

  1. Hora Sängdahl Says:

    Jippo! För att se världen som den är får man lov att öppna ögonen. Makten talar sig varm för kondomer, verkligheten talar motsatt språk. Förr kunde kondomer plockas i butiken, nu kan de bara köpas över disk. Av någon märklig anledning.

  2. Edina Says:

    Jag håller med dig om att det är sorgligt om folk upplever det som svårt att få tag i kondomer pga genans för att be om det bak disk, är dyrt etc. Det borde kunna göras mer lättillgängligt och framför allt så hade jag velat att det hade ansetts mer självklart att faktiskt använda kondom, att folk inte tyckte att det var så jobbigt att få tag på och faktiskt använda i kontakt med nya bekantskaper. Så jo, jag uppmuntrar alla vägar dit, om det nu är genom så kallade ”jippon” so be it.


Kommentera

