In need of some polish

The razzle dazzle of life

Nördat juni 11, 2009

Filed under: Bokmalt — Jennifer @ 3:35 e m

stephanie-meyer-covers_l

De senaste dagarna har jag haft näsan djupt begravd i Stephanie Meyers quadrologi och igår 02.13AM avslutades min bekantskap med Bella, Edward och de andra. Som den groteskt blödiga människa jag är så har jag bölat och skrattat om vartannat. Läs dom. Well…iallafall om ni är sugen på smärta, kärlek och något som gränsar mellan tonårs och vuxen världen. Emellanåt var det segt att mata igenom sidorna på engelska och med en handling som ibland hakade upp sig men jag var tvungen att veta hur det slutade. Vad som fanns där längst bak i sista boken innan The End kom.

Bruce Springsteen i Stockhom förra veckan var magiskt. Det finns många roliga minnen från det dygnet och kanske blir det en liten djupdykning en dag snart med lite bilder om jag bara hittar min usb sladd till kameran!

Började skolan igår. Var aningen förvirrat till en början men det ordnar nog upp sig. Två från socionomen var också där, mycket märkligt. Trodde inte där skulle vara några bekanta ansikten och framför allt inte så många män/pojkar som där ändå var. Fördomar jag vet. Redan blivit indelade i grupper och har seminarie på en bok imorgon. Har lite dåligt samvete angående boken vi har…Feministisk teori i rörliga bilder..heh..jag planerade att låna den på biblioteket efter skolan och när jag går av tåget så flyger en som jag vagt känner igen från klassen förbi mig och ger mig en blick. Jag följde roat efter, såg hur hon trummade otåligt med fingrarna mot rulltrappans band och sen…sen börjar hon springa! SPRINGA! mot biblioteket!hahaha jag kände skrattet bubbla upp inom mig när jag insåg att hon var helt panikslagen efter att hinna först till biblioteket och snatcha åt sig boken. Först tog jag det lugnt och väntade ut henne för att se om hon kom med boken men när hon inte kom så hann jag resonera med mig själv och insåg att det var djunglens lag som gällde, jag var i lika stort behov som hon av boken och det faktum att hon sprungit så övertydligt för att hinna före mig…det väckte tävlingsinstinkten i mig och jag gled runt hörnet till samma hylla som hon stod och stirrade mot. Jag snatchade åt mig både den boken och Maskuliniteter utan ett ord och gick mot lånedisken. HAH! Ibland hjälper det att ha varit en boknörd hela sitt liv och spenderat otaliga timmar på ortens bibliotek, man känner till systemet och hittar i ett nafs. HAH! när jag väl gått därifrån så kom så klart det dåliga samvetet blandat med en underlig munterhet. Stackars tjej…men att springa…jag hade kunnat dela boken med henne men inte så här. Jag är störd, jag vet. Hoppas jag inte hamnar i samma halvklass som henne bara, det hade varit lite för jobbigt att sitta där o skämmas!

I eftermiddag var jag och Karin nere på stan och kuskade runt efter Stefans 30 års present. Fixat och färdigt. Får hoppas att det går hem bara.

Nu ska jag hem o plöja boken och tvätta min vidrigt tråkiga tvätt.  Auf wiedersehn lieblings..

 

One Response to “Nördat”

  1. Stefan Says:

    Hittade ni en eldkastare? En spikpistol hade också gjort mej glad, kan jag upplysa om!


Kommentera

