In need of some polish

The razzle dazzle of life

Kuttersmycken, posörer och dramaturgi maj 31, 2009

Siesta helgen är över och det är med visst vemod. Nu flyr folket och livet Hässleholm igen för att återvända om ett år tillsammans med solsken och värme.

Jag var nere torsdagen och fredagen men min gamla lekamen och deprimerade personlighet satte stopp för gårdagens äventyr och jag stannade hemma istället, läste ut min bok och somnade i respektabel tid. Känns som jag borde ångra mig med tanke på allt jag missade men jag gör verkligen inte det, jag kände mig helt utpumpad psykiskt och ville bara rulla ihop till en boll och återhämta mig. Hade väldigt roligt de två andra dagarna och har bara sett band jag faktiskt ville se så det var en success allt som allt!

I torsdags såg vi International noise conspiracy, Junior Boys och Sonic Youth. Fredags blev det Frida Hyvönen, Joel Alme, Eldkvarn, Mando Diao och Placebo. Det enda jag ångrar med att jag missade lördagen var Fatboy, Anna Ternheim och Phoenix. Oh well…

Jag hade rätt så roligt åt Placebo och pendlade mellan att tycka att det var briljant och enastående till tjatigt och gnälligt. Jag har nog inte bestämt mig för vilken sida jag är på än utan jag tror att jag tycker på riktigt att de kan vara båda sakerna. Något jag hade mycket roligt åt var det faktum att Stefan O i bandet fördes fram som nån sorts kuttersmycket när han sprang runt scenen, stretade med benen och poserade i sitt guldglittriga urringade linne. Jag blev aningen distraherad, road och irriterad när jag såg honom flänga runt där och leka posör efter konstens alla regler.

Jag vill bara framföra min avsky för människor som knuffar, skyfflar, bulldozar sig fram bland folk. Jag förstår att ni vill fram, att det ska gå undan och att ni anser att ni har så stor betydelse att alla viker hädan för er MEN ni är några jävla äckel och nästa gång jag får en kraftig armbåge i huvudet eller en liten jävla flicksnärta springer rakt in i mina revben och stampar mig på tårna utan att be om ursäkt…då ansvarar jag fan inte för vad jag gör med er och det fysiska tillstånd ni kommer befinna er i! Jag blir fan rädd för mig själv över vilken vrede och mordiska tendenser jag har när jag känner mig trängd, jag fick rusa ut från Mando Diao för att jag höll på att ge mig på folk. Fulla, ovetande, dumma jävla människor. Din granne, min granne…vanliga jävla Svenssons som blir odjur när alkohol kommer in i bilden. Fick ”njuta” av en liten rälig blottare mitt i publikhavet dessutom som drog ner sina skabbiga träningsbyxor och dansade runt med sin lilla ihoprullade cigarr-pitt till allmän åskådan.

Det låter som jag har lidit hela helgen men ärligt vänner, när solen skiner, folk är vackra och musiken ljuder över området, då känns det rätt bra att leva, att vara just där, då.

Vill bara inflika att Frida Hyvönen….I adore you. Hennes underfundiga briljanta texter och dramatiska framträdande i fredags…jag blev verkligen inte besviken.

fridahyvonen

FOTO: EMMA SVENSSON: ROCKFOTO

På tisdag har vi avslutning för terminen i skolan, det ryktas om att vi ska sitta i en ring och prata om vad vi har lärt oss och utvecklats under de senaste två åren. Kul…pah. Men det är bara att genomlida och sen är jag ledig från touchy feely snack fram till hösten. Nästa vecka börjar min sommarkurs, jag ser verkligen fram emot den och hoppas att det blir så bra som jag förväntar mig att det ska bli. Ska hem o röja runt lite, mitt hem har fått förfalla under den senaste veckan och ser mest ut som en avstjälpningsstation skulle jag tro. Arrivederci mina vänner.  

 

Kommentera

