In need of some polish

The razzle dazzle of life

Kära Stieg maj 12, 2009

stieg

Jag är kär, kär i en man vid namn Stieg. Den senaste veckan har jag varit som uppslukad av Stieg Larssons Millenium triologi de stunder jag haft tid att läsa, nästan blivit irriterad om jag blivit tvungen att lägga ner det för utredningens skull. Men nu är jag klar, finito, och det finns inte mer skönlitterärt att läsa av honom vilket känns tomt. Kalle Jävla Blomkvist och Lisbeth Salander är ju mina vänner nu!haha Sålde in dom till Karin så nu är hon uppslukad och till helgen har vi planerat att se Män som hatar kvinnor på bio.

Avslutade Jens Lapidus bok Snabba Cash förra veckan och det var väl egentligen den som fick mig att trilla in på det mörka spåret, jag har ju som bekant blivit en räddhare på äldre dar och har inte vågat läsa något som skulle kunna få mig att bli ännu mer mörkrädd än vad jag redan är men fan…jag hade glömt hur bra det är. Stieg Larssons böcker i synnerhet, det är den där kluriga gåtan hela tiden, kapplöpningen mot bokens karaktärer om vem som kommer på vem mördaren förr och det där gottandet när man hade rätt i sina misstankar och spekulationer. Som ett raffinerat Cluedo. Jag tycker mest att det ska bli väldigt komiskt att se Mikael Nyqvist som Mikael Blomkvist i filmen, det är inte så jag föreställer mig att han ser ut men det kanske helt ändras när man kommer in i den.

Hade sista omgången utredningssamtal idag och jag känner mig helt utpumpad psykiskt som alltid efter dom där samtalen. Det är konstigt för egentligen är det dom dagarna som jag tycker varit roligast att gå till men det är full koncentration som gäller hela tiden och det är precis som om spänningen släpper när man går därifrån och man är helt dränerad på kraft. Spelade utredare/socialtant idag och det gick över förväntan. Det var inte så illa som jag trodde, paniken infann sig aldrig och det kändes som vi hade bra kontroll på vad som pågick. Skönt att ha det gjort nu iallafall så att utredningen kan börja på riktigt, blir en veckas intensivt skrivande nu innan deadline och seminariet när vi ska redovisa för våra beslut i våra respektive utredningsfall. Sen är det…sommarlov. Jag kan inte ens fatta det. Helt otroligt egentligen. 2 år har gått sen jag började min utbildning och bara 1,5år kvar nu. Härliga tider.

Imorgon är jag ledig,yeeeeeeeah baby! Hoppas hoppas på soligt väder och häng ute. Adios amigos.

 

Kommentera

