In need of some polish

The razzle dazzle of life

Obstinata april 29, 2009

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 6:46 e m

Jag älskar ord och att leka med dom. Dagens ord är obstinat…wiktionary säger så här:

trotsig, oresonlig, envis, tjurskallig,

Jag gillar det. Ett så vackert ord för så mycket annat. Känner mig inte särskilt obstinat idag men dåliga dagar skulle man kunna hävda att det är ett väldigt passande uttryck för mig.  Igår var jag extremt upprörd, min väska blev stulen (för att sedan återfinnas men enbart kontanterna var borta) och jag kände den där konstiga känslan av vanmakt igen, på samma vis som när jag och Hannah kom hem och fann inbrottstjuven hemma hos oss, i vår hall, stirrandes på oss. Det är kusligt när det blir ett sånt intrång i ens trygghet och liv och det är svårt att skaka av sig riktigt.

Värmen är här, jag är varm, suktar efter en frappe från coffee republic och min plats under trädet i kensington gardens. out.

 

Kommentera

