In need of some polish

The razzle dazzle of life

are you afraid of the dark? april 5, 2009

Filed under: Bokmalt,Uncategorized — Jennifer @ 1:26 e m
Tags: , ,

monster

Jag älskar monster, naiva monster och snälla monster…inte dom som bor under min säng och klädkammare. En man har startat en sida The Daily Monster där monster figurerar i alla dess former. Jag och min bror brukade rita monster i massor när vi var yngre, skapade karaktärer ihop och fantiserade ihop stories, jag kan sakna det ibland. Det där obehindrade.  Det blev kanske inte alltid så vackert men alltid roligt. Vad säger ni, ska vi rita monster ihop?

Har haft svårt att sova veckan som varit men annars har allting varit bra och fint. Träffat frugan och Elin en massa och i torsdags så var vi på kulturhuset för Denise Rudberg. Chick lit är inte så creddigt i dom fina salongerna och alla är så klart inte tilltalade av det sättet att läsa men jag gillar det. Det finns en hemsk jävla massa som är smörigt, räligt och rakt igenom meningslös men chic lit när den är bra tillåter dig att ramla in i en värld där du inte behöver tänka ett skit, det är bara att följa med och låta historien berättas för dig och jag finner det mycket avkopplande. Den där totala avsaknade av överanalyserande och tänkande som annars präglar all läsning nu. Iallafall, Denise åh Denise…det var fint, hon berättade om sitt författarskap och vägen dit. Jag gillade verkligen hennes första tre böcker; Väninnan, Storlek 37 och O.S.A men sen Jenny S och Matilde…not so much men det handlar mer om karaktärerna, karaktärer som jag instinktivt irriterar mig på.

Såg Låt den rätte komma in i fredags. Svensk vampyrfilm och kärlekshistoria som har hyllats av kritikerna och fått Guldbagge och hela köret…vilken besvikelse! Jag kan kanske tänka mig att boken ger en helt annan känsla och trovärdighet men filmen, blodet, kemin-NEJ!

Helgen har varit skön och varm, att vakna med sol som sipprar in mellan persiennerna underlättar hasandet från sängen på morgonen, men idag är himlen tung av grå moln som hotar med regn. Imorgon-måndag.

 

2 Responses to “are you afraid of the dark?”

  1. Sofia Says:

    fiiiiint med solig helg. det är fina tider. har bott hos frugan min (klasse hade grabbar på besök här). härlett som bara den.
    och du, nu är det snart dags o hänga! onsdag-torsdag kanske? 🙂

  2. Sofia Says:

    hej igen daaarre-lingling!
    vette tusan vad min mobil sysslade med igår så är inte säker på att du fick mitt sms.
    skulle bara säga att det hade varit fantastiskt trevlätt att ses på onsdag, efter lunch eller nåt kanske? du är sååååå välkommen till högborgen, bara att höra av dig när du är på väg 🙂
    puss och kram!


Kommentera

