In need of some polish

The razzle dazzle of life

”finethankyouhowareyou?” mars 31, 2009

Filed under: Bokmalt — Jennifer @ 1:42 e m
Tags: , , ,

historyoflove

Jag låg uppe till några minuter innan tre inatt och läste ut The History of Love av Nicole Krauss. Mina ögon var grusiga och min rygg värkte som mest i svanken (Bob-relaterad skada) men min hjärna gick på högvarv och jag kunde inte lägga ner hennes bok. De senaste dagarna har jag längtat efter den där lilla stunden innan lampan släcks och mörkret sluter sig runt en, då jag ligger i min vrå med boken, ackompanjerad av en snarkande katt nära nära och de får bilar som passerar på min gata nattetid. Jag vet inte vem jag skulle rekommendera att läsa den, det är framför allt ett oerhört vackert språk som jag faller för, sida efter sida. Niotillfem Sandra har några utdrag ur boken på sin blogg, kika där.

Mitt Marc Jacobs halsband kom igår, så litet och skört och vackert…det finns så mycket vackert i den här världen, de minsta saker, ord eller människor får mitt hjärta att skälva till dagligen.

 

Kommentera

