In need of some polish

The razzle dazzle of life

Age is nothing but everything mars 25, 2009

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 11:34 f m
Tags: , , ,

Sitter här vid min mors köksbord och försöker koncentrera mig på tentapluggandet men det går inget bra idag. Solen skiner utanför fönstret i klar kontrast till gårdagens iskalla och jag vill inte sitta här och göra nytta. Jag vill sitta på mitt café, insvept i en filt, dricka kaffe och prata om livets viktiga ting med en fin vän.

Precis betalat mina räkningar…ho ho. Det här blir en fattig månad igen men jag har satt upp ett nytt sparkonto nu med automatiska överföringar för framtida drömmar som ska bekostas. Det känns lättare när jag inte ser pengarna, när de inte lämnar handen utan bara ramlar in på mitt andra konto.

 Andy fixade biljetter till Kings of Leon i Köpenhamn iallafall så nu är vi några som ska dit, fina fisken det ni. Inte lika fin fisk att biljetten gick på 600kr men det är bara att försöka förtränga för faktum är ju att jag längtat efter att se dom live och det här blev ju aningen billigare än att ta sig till London i juni för att se dom.

Jag har lugna favoriter på, jag vet inte varför för saken är ju den att jag avskyr majoriteten av musiken som spelas där. Phil Collins kan vara bland det värsta jag vet och nu har vi en annan kandidat till svarta listan, Amy McDonald. Käckt värre med en irriterande slinga i bakgrunden. p3 bara får störningar och sen var det visst slut på alternativ så det blir nog ipoden som åker på snart, jag är fortfarande inne i min Lykke Li period men (MEN!) på lördag är det ju dags för vårens stora händelse : Bob Dylan. Så kanske jag kan tänka mig att överge henne för en kort stund för att sätta mig själv i stämning, åh älskade Bob, jag kan inte förstå att det verkligen är dags nu. Jag hoppas att han är en duktig karl och inte gör mig besviken, jag räknar med semi-Bob men vill ha maxi-Bob så är det ju men får väl ta viss hänsyn till karlns ålder och allmänna tillstånd. På tal om Bobban så ska jag susa ner till Malmö imorgon och träffa söta Sofian för dekis på det vis som vi gör allra bäst.

Nu kära lieblings ska jag åter gå till studierna om vår perception, fasligt spännande kan ni tänka er!

 

2 Responses to “Age is nothing but everything”

  1. Sofia Says:

    åh, vår fina bob!
    du får ladda med mig imorgon! så du kommer in i en tillfällig bob-obsess-period. (jag har haft samma som du med lykke li-perioden, men med syd barrett.inloveinlove) började dosera bob häromdagen och kärleken kommer ju förstås tillbaka, du ska se! vi får köra newport folk festival-filmen, massa liveframträdanden, bob är i jävla fin form, bra grejer! och så dekis, förstås. och snack, kakor, te/kaffe. härlett som fan.

    det svåra inför lördag är bara att man … tänker bob årgång 1964-66 ungefär. MEN har läst på lite, verkar som att han är ovanligt ”pigg”, läste ord som SPEXIG (!) och sprallig (=rör sig på scenen) och han hade fan spelat gitarr och munspel och inte bara keyboard. rösten var bättre än vanligt. vi får hoppas att han håller sig i samma form till malmööööe 🙂 det är trots allt bob. det är svårt att fatta. den riktiga (som behöver stödet från ”kidsen” som ju får representeras av oss). vi ska ta tentapluggpaus och se på DEN RIKTIGA bob dylan. ja ja jaaa!

    vi ses imorgon daaarling, jag slutar skolan typ 12 så är väl hemma runt 13. du kan ju skicka ett sms när du är på gång så ses vi! lycka till med plugget nu!

  2. Sofia Says:

    har kollat lite på youtube nu från spelningen i globen. inte alls dumt… kolla här till exempel!


Kommentera

