In need of some polish

The razzle dazzle of life

Singing the söndags blues mars 8, 2009

Filed under: Musik,Uncategorized — Jennifer @ 4:49 e m
Tags: , ,

So it was over, helgen har kommit och gått och nu står åter söndagen där och flåsar mig i ansiktet.  Har avklarat den lata början med Sydsvenskan, tv och frukost, gått över till lunch och språkat med andy och mike, handlat veckoransonen och nu surf…saknar ni nåt i dagsbeskrivningen? plugga! åhhhh jag har absolut ingen lust eller inspiration för tillfället att tippa ner min näsa i socialpsykologiboken för att plugga till tentan. Det ger mig ångest. Det är som min kära Elin säger ”Läsandet för att lära har förstört all njutning kopplat till de mest intressanta ämnen” och jag kan inte annat än att skriva under och klubba det påståendet då det verkligen är så för mig. Pressen över prestationen gör att jag kan kräkas upp de mest oviktiga fakta som är orelevanta medan det som jag bör kunna till täntan bara är ludd för ögonen. Jag minns allt med skrämmande klarhet, konversationer, intryck, bilder, saker jag läst eller hört eller kännt men det som ska spillas ut på ett papper på torsdagens tenta…blankt. Jag valde att ha den ena boken som mp3 fil istället på min ipod och det var jättestor skillnad, bara ett tips för er som behöver omväxling och kanske har bättre ljudminne än synminne liksom jag. 

De senaste dagarna har försvunnit utan större vetskap om var alla timmarna spenderades. Men jäklar vad trevligt det blev. En rolig överraskning var ett sms från Rana, en av mina fina vänner under gymnasietiden. Vi har inte hörts på år och jag blev jätteglad och överraskad när hennes sms hittades i min inkorg och efter ett samtal så ska vi nu försöka styra upp och ses nästa vecka. Ska bli kul.

Ska kila hem nu och lägga mig i badet. det regnar och är mögigt ute och lite bubblor och musik ska nog råda bot på min söndagsblues.

 

Kommentera

