In need of some polish

The razzle dazzle of life

Bette mars 8, 2009

Filed under: Musik — Jennifer @ 5:21 e m
Tags: , , ,

Med anledning av Internationella kvinnodagen och tidningarnas coverage av detta så kom jag att tänka på Bette Ditto, sångerska i The Gossip, lesbisk, hes och överviktig…allt som går emot den inmurade kvinnobilden i dagens medievärld. Omslaget av Love Magazine med henne språngande näck var uppsatt överallt i London nu, en provokation trots att den inte borde behöva vara det. Kan roas av min egen reaktion på det, jag tycker om Bette från början och tycker därmed att det är vackert av henne men Linda Skugges håriga bikinilinje i Bon för några år sedan fick mig att rygga tillbaka. I have hair issues…och Skugge issues.

Jag retade mig lite idag när jag läste Sydsvenskans nya söndags bilaga. Den är fin för att vara första versionen MEN om man nu ska ta upp ett kvinnofokus på vår så kallade dag så hade jag föredragit att läsa mer om starka kvinnor, jag gillar Bara bröst gruppen även om jag inte skulle välja att följa deras linje, men bröst i allmänhet. Hur intressant är det? och ska det finnas ett likatecken mellan kvinna och bröst? För att vi är kvinnor är vi bröst? Jag vet inte jag…Män är inte lika med kukar även om man skulle kunna tro det ibland i mediegestaltningen men det irriterar mig nånstans iallafall…ah shit the same, jag är för trött för att föra ett riktigt resonemang just nu som ni säkert redan upptäckt när ni läst det tidigare. Se det som ett pillow talk, ni vet det där halvsovande, utan reson precis mellan vakenhet och sömn när man mumlar fram ord till sin vän eller älskare.

 

Kommentera

