In need of some polish

The razzle dazzle of life

I’ll see you in far off places februari 3, 2009

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 2:36 e m
Tags: , ,

Jag har varit frånvarande den senaste tiden, har bara inte haft lust eller något att säga. Det går i perioder det där, det extroverta och det introverta. Väldigt lite och väldigt mycket har hänt. Ni ser, ytterligheter, här kör vi inte med några gråskalor!haha

Kom hem från en föreläsning om Utvecklingspsykologi idag, hur vår utveckling ser ut rent psykiskt genom livet, hur vi interagerar med vår omgivning och hur det påverkar oss. Jag älskar den här kursen förbehållslöst, det är det här jag är intresserad av på allvar, olika teorier och forskning runt människans inre värld, inte bara de yttre omständigheterna utan även det som ligger till grund och gör människan så fascinerande som ”objekt”. Igår låg jag i min säng och läste psykologiboken och låg till och med och skrattade emellanåt, för det är just det som jag tycker är det roliga. Att man kan applicera det man läser på världen och människorna runt omkring en liksom en själv. Att man kan se möjliga samband mellan olika beteenden och att en del man känner uppvisar typiska exempel på det. Nog om detta.

Jag fick biljetter till Bruce Springsteen i Stockholm den 5 juni så nu gubbar, nu ses vi där och då. Ser väldigt mycket fram emot det, har aldrig sett honom live och efter förra året vet jag inte om jag skulle kunna stå ut med tanken om jag hade missat igen pga jobb eller liknande. Det där med sommarjobb har redan börjat stressa mig, jag vet att det inte är så dramatiskt som det låter, det löser sig alltid på ett eller annat vis men jag vill så gärna, jag vill hitta ett som jag uppriktigt kan säga att jag tycker är givande att gå till, som allra helst har en viss relevans för utbildningen jag går så att jag kan få lite praktisk erfarenhet av det hela också. Det stressar mig eftersom jag vill veta när jag ska jobba så jag kan planera, att inte ha en klar bild av vad som händer är aningen ångestframkallande för mig som har aningens kontrollbehov. Bara den kommande London resan har börjat bli ångestframkallande då jag har upptäckt att det är nåt knäppt med boendet som är bokat och jag måste försöka få tag i dom idag och lösa det så jag har ett problem mindre att oroa mig över.

London ja, 16 dagar kvar till avgång idag. Jag kan inte med ord beskriva hur skönt det ska bli att komma dit. Det känns ju jävligt töntigt och klyschigt att säga med London är som att komma hem, eller ett andra hem om ni så vill. Har diskuterat detta innan hurvida man har en förskönad bild av verkligheten när man jobbade och levde där men jag tror faktiskt inte det, det är lätt att se tillbaka och minnas de fina sakerna och glömma de dåliga men nej, jag lever när jag är där och känner mig kanske framför allt levande på ett annat vis än här hemma. Jag misstänker att det har med att göra att jag trivs i kulturen, språket och kanske framför allt stimulansen som staden ger. Jag har alla möjligheter utanför min dörr. Den stimulansen kan jag inte påstå att jag får här hemma men här är en annan verklighet och den är inte negativ den heller, den har andra fördelar, en del som kanske till och med uppväger det andra. Hur som helst så ska det blir alldeles alldeles underbart att sätta fötterna på brittisk mark, trängas i tuben och dra in härlig smog-luft.

Det här blev långt och jag egentligen kanske mer att säga men för nu så får det vara nog, jag ska kila ner till mamma och låna hennes telefon och ringa till hostelet så bye bye now.

 

Kommentera

