In need of some polish

The razzle dazzle of life

090105 januari 5, 2009

Första tidiga uppstigningen idag på länge, den välbekanta känslan av grus i ögonen och elektricitetssprakande hår infann sig och gör mig övertygad om att Benicio del Toro looken är ett faktum inom en snar framtid igen, ge mig sisådär tre veckor. Maximum. Vi längtar redan. Åkte rena rama spöktåget till skolan, var i princip helt tomt på folk (jävla lirare som är lediga med klämdagar och sånt) och när jag och Emelie kom fram och fann att kafeterian med mitt kaffe var stängd, då var jag övertygad om att det inte var meningen att vi skulle vara där. Meningen var att jag skulle ligga insvept som en larv i sin kokong och snusa gott i ovetskapen om att termometern visade -15C. Iallafall, frukost intogs och handläggningen av vårt fall gjordes. På en timme. Ho. ho. ho.

Eftermiddagen har jag spenderat hos mor och hängt med Mike. Förresten, på väg till Kristianstad idag så plockade jag fram ipoden som av en lycklig tillfällighet låg där i min väska som jag snappat åt mig på vägen ut och roade mig med att lyssna på gammal skit. Bob D spelades så klart men jag fann även Sahara och Timo som jag lagt åt sidan för ett bra tag sedan och det var fan roligt att höra. Jag älskar Maria Andersson’s röst. Fabulous.

Ikväll blir det Australia på bio för mig. Hoppas på storslagna scener och bra tidsfördriv. Det känns som det är dags för en storfilm nu. Jag är fortfarande arg på kanal 5 för att ha snuvat mig på femte Harry Potter filmen nu i lördags. Asswipes.

The Killers har lyckats käcka till det denna gången. Lyssna.

Adieu lieblings.

Ps. Soffi poffi, jag ses gärna i veckan om du är frisk och kry. Jag har ärende till Malmö så jag kan komma ner. Hör av dig om det ska bokas in dekis! Puss puss Ds.

 

2 Responses to “090105”

  1. Sofia Says:

    sötegrynet mitt!
    jag verkar ha klarat mig! även om det säkert är andra faktorer som räddat mig från dödsbajssjukan (tanya o hennes kille är också smittade!) så tillägnar jag all ära till den heliga grappan. räligt som fan. kräkreflexer bara av intaget. men det dödar allt… så starkt och äckligt som det är. alla bakterier har kolat vippen. förhoppningsvis. nu borde man väl ha klarat sig tycker jag. vet du! skoljäveln börjar på onsdag. sen ska jag tydligen få en hemtenta på torsdagen redan. baaaaaaaaaajs. och ska till louisiana på fredagen. träffa en kär gammal vän någon dag däremellan också. men jag ska fasen lyckas planera in att träffa dig också! även om det blir paus i tentaplugget. det skadar ju inte. vilken dag kommer du ner till malmö? hmm… nu måste jag tänka. antingen onsdag eller torsdag. föreslog onsdag eller torsdag för min vän, har inte fått svar än. beroende på det…. om du kan båda dagarna vill säga. annars kanske en tentapaus. förvirrad….. men vi SKA ses 🙂 det är huvudsaken. jag hör av mig!

  2. Kusin Says:

    Jag har inte exstensions nu längre, men hade för några år sen 😀 Hurså, är du sugen på att skaffa 😉 ?


Kommentera

