In need of some polish

The razzle dazzle of life

festlig historia december 23, 2008

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 8:53 e m

Jag satt precis och hade min dagliga bloggrunda när jag kom över det här på Elsa Billgrens blogg och fick mig dagens skratt:

När mamman fyllde femtio fick hon en resa till New York i present av sina vänner och valde att åka dit med sin man. De bestämde sig för att checka in på ett lyxhotell eftersom resan var gratis. Mamman hade dock kollat väldigt mycket på CSI innan de åkte och var lite paranoid: ”Jag tror att vi kommer bli beskjutna där borta, det är livsfarligt i New York ju!” Pappan var helt lugn och sa att det nog inte skulle ske och att hon skulle vara lugn.
De åker till New York, checkar in och allt är frid och fröjd.
När de ska åka ner med hissen till lobbyn står det en svart man i hissen och säger:
”Down!?”
Mamman kastar sig ner på marken och skriker på svengelska ”Don’t shoot, don’t shoot! I wan’t to live!” Varpå mannen i hissen försöker lugna henne med att säga att han verkligen inte tänker skjuta henne. När de kliver ut ur hissen inser hon vad hon gjort och skäms jättemycket. Pappan med. Som tur var skulle de checka ut nästa dag. När de kommer tillbaka till receptionen sista dagen fnittrar alla och pekar på henne. Hon skäms som ett djur. De går till receptionen för att betala, men då säger personalen att ”that has already been taken care of”. Hur är det möjligt säger de och får då en lapp. På lappen står det:
”Thank you for the best laugh this year/Eddie Murphy”

Hahaha hur kul som helst.

Det blev inget Malmö idag, jag sov länge och mötte sen upp Frida på Madrix för frukost fika som Elin senare anslöt sig till. Senare har det vandrats på stan och ingen var gladare än jag att julklapparna var klara redan när jag såg de sinnessjuka köerna överallt. Hittade två fina koftor på MQ som eventuellt måste inhandlas vid ett senare och lugnare tillfälle. Hann med en eftermiddags fika på tantfiket också där jag förtärde en julbakelse (Sofia, de hade skrotat våra fina grodprinsar för några arrarakssmakande rosa saker nu vid jul!det är bara inte rätt) och massa kaffe.  Jag blir trött på hela hysterin runt jul egentligen samtidigt som jag inte kan låta bli att värmas lite av att alla springer benen av sig och anstränger sig för att hitta den perfekta gåvan till sina älskade. Inte för att allt handlar om de perfekta gåvorna eller klapparna egentligen, men jag tycker nånstans att det är fint att folk anstränger sig för en gångs skull. Det är inte så vanligt i vårt kalla klimat.

Förresten så väntade världens finaste julkort på mitt hallgolv när jag kom hem, Henrietta som jag köpte Ralf av hade skickat ett julkort och en massa fina kattunge bilder på Ralf och hans syskon samt hans mamma och pappa. Blev så otroligt glad, ska se om Ralf vill ställa upp på en fotosession imorgon som kan mailas till henne, jag har ett rött sidenband som han hade varit urtjusig i!;) får se hur sammarbetsvillig han känner för att vara, känner jag min herre rätt så är ju inte risken så stor, kommer bli slaktande av sidenbandet för att sedan klaga högljutt skulle jag tro!haha Han är på slaktarhumör just nu, den senaste veckan har han prylat fårfällen i soffan upprepade gånger under morrande och jamande för att när han tycker den är död, släpa sitt byte genom hela lägenheten och in på sitt rum (toaletten) till mattes skratt. Den lilla token underhåller dagligen med sina idéer.

Nu ska jag gå och se på The Queen med Helen Mirren som englands drottning och sen är det sängen som gäller, ska jobba imorgon innan julfirandet kan ta vid!:)

GOD JUL PÅ ER!

Ps. Sofia darling, funkar din mobil nu? jag röstar för dekis snart! hör av dig så bestämmer vi vidare!puss Ds.

 

One Response to “festlig historia”

  1. Sofia Says:

    Mitt gryn!
    Först av allt, god juuuul ! såhär mitt i juldagsnatten haha. Tack för mailet 🙂

    Min mobil är tom på pengar och jag gör inget annat än äter och slappar så har inte fått mig till laddning. Imorgon kollar jag upp dag för DDD (semidekis för mig dock) ! Så hörs vi om det. Har som vanligt kronisk Jenniferabstinens 😉

    Och vad fäääeeen – grodorna?! Vad säger du?!!! De är gröna som julgranen…som klorofyll, som …. livet självt! För jävlett. Får blir nåt annat gott på DDD-mötet. Kaffe! Och SNACK! SKVALLER!

    Vi hörs snart min kära!
    Godnattpuss


Kommentera

