In need of some polish

The razzle dazzle of life

081222 december 23, 2008

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 1:28 f m

Måndag natt, klockan är 01.15 och jag är ledig imorgon därav den sena timmen. Ska lägga mig snart men är som vanligt inte trött vid den här tiden, inte som igår när jag hittade sängen redan vid tio tiden trött som ett as.

Julafton om två dagar eller en dag om vi ska vara noggranna och för en gångs skull är jag förväntansfull. Jag vet vad ett av paketen innehåller, vackra vackra skor och för er som känner mig väl vet vilken fetisch jag har för skor och väskor! ser fram emot att dra av omslagspappret och blotta det sköna för mina ögon. Sen kvittar det nästan vad annars tomten kommer med, min mor har lyckats i år.

Såg A Mighty Heart ikväll med Angelina Jolie, en sann historia om Mariane Pearl och hennes mans öde i Pakistan. Riktigt bra om än aningen omskakande, väcker mycket funderingar hos mig om moral och USA’s handlingar där ute i världen. Allt är inte svart eller vitt, det finns en gråskala också som är svår att ta ställning till ibland.

Imorgon så är det tänkt att jag ska blåsa ner till Malmö igen, förhoppningsvis i sällskap med Elin och Frida, men beror på mitt öra och huvuds tillstånd när jag vaknar. Verkar skrämmande nog som jag har dragit på mig min livs första öroninflammation eller nåt liknande. Låg och nästan grät igår natt för att det gjorde så sjukligt ont och likadant idag på jobbet. Var helt groggy av smärtan som inte ens värktabletterna kunde ta udden av, så pass att chefen och mor frågade hur det var fatt egentligen för jag var helt borta i blicken. Fint sånt, väldigt passande nu vid jul, väldigt passande…Vet inte om det är just öroninflammation med nåt jävulskap har jag fått iallafall och jag bara hoppas att det är nån form av inflammation som känner för att gå tillbaka väldigt snart. Var frestad att ta till mina bruten-arm-smärtstillande innan idag bara för att få sova utan smärta men vågade inte riktigt. Jag är lite rädd för dom och det beroende som de skulle kunna medföra om det här blir långvarigt. Jag borde gå till doktorn men det är jul, jag har inte tid och framför allt så är jag sjukligt rädd för läkare….och tandläkare och annat folk i vita rockar som kommer med hemska besked till mig. Jag vet att det är löjligt men antar att det beror på att jag i princip aldrig har varit sjuk (peppar peppar ta i trä) och känner mig fruktansvärt utsatt, men vem gör inte det egentligen? Jag har för fan svårt att släppa kontrollen bara i frisörstolen!haha Jag vill kunna fixa allt själv.

Ser fram emot en mysig julafton hos moster och kusinerna nu och sen juldagen som ska spenderas i goda vänners lag. Det ser bra ut nu.

Love,

J

 

Kommentera

