In need of some polish

The razzle dazzle of life

För att jag känner för det december 8, 2008

Filed under: Musik — Jennifer @ 4:32 e m
Tags:

Det skymmer redan utanför fönstret, klockan är fyra. Termometern visar på 5,5 grader men jag är övertygad om att den luras för det är groteskt rått där ute i världen idag. Fasar redan för nästa gång jag ska behöva sticka ut näsan utanför dörren, för alla kläder som ska på, hur det ska huttras och känslan av att spänna hela kroppen mot kylan som attackerar. Jag pluggar till min vetenskapsmetodik/teori tenta och just nu förbannar jag det faktum att jag inte är som Lexipedia i Grays Anatomy som har fotografiskt minne, Jenipedia…det hade suttit fint som snus nu minsann!

Imorgon bitti släpps biljetterna till the one and only Bob men faan då. Jag hoppas verkligen att de inte säljer slut på några ynka minuter för jag har visst heldag i skolan och kommer inte vara hemma förrän 4-5 nångång. Blärk på er som snor biljetterna mitt framför näsan på mig.

Jag längtar redan efter frihet igen, det var så fint att kunna skrika FREEDOM! efter tentan i torsdags och hela min kropp skriker efter att få göra samma sak denna veckan, jag är slut, jag orkar inte mer men det är bara att bita i det sura äpplet och accelerera prestationen. Det där med prestation irriterar mig, att man ska behöva vara så in i helvetes duktig hela tiden. Jag har varit duktig hela mitt liv. Jag har varit intresserad, snäll, väluppfostrad och ambitiös men vid denna ålder, när jag borde lägga i högsta växeln, så känns det som hela mitt system vill stängas ner. Jag är så in i saftaflaskans trött på alla krav, att känna att jag aldrig räcker till för allt jag vill klara av och hinna med.

Min vän Victor är i New York nu och roar sig under två veckors tid. Jag är aningens avundsjuk på det nya äventyret. Jag längtar efter mitt London, jag måste sparka både frugan och mig själv i baken så vi kommer dit i januari/februari som planerat. Jag behöver andrum.

Min guilty pleasure just nu…hrm..jag vet, men det är just det som är det fina med guilty pleasures, man kan inte riktigt styra över dom, hur gräsligt man än inser att det är!haha

 

One Response to “För att jag känner för det”

  1. Sofia Says:

    NU DU ÄR JAG REDO!
    snälla snälla säg att jag lyckas med detta nu.
    BOB DEN HELIGE FÖR FAN!!!!!!

    🙂


Kommentera

