In need of some polish

The razzle dazzle of life

what’s up pussycats? december 2, 2008

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 11:11 e m
Lördagslooken

Lördagslooken

Helgen som varit spenderades i vänners sällskap. Fredagen bjöd på Cecilia och Karin och en lugn myskväll hemma hos mig. På lördagen susade jag ner på staden och köpte en fin svart prickig tyllklänning från H&M som jag varit och tittat på tidigare, min storlek var slut men även en storlek mindre passade (yay). Den ser ut så här…

tylldetalj

tylldetalj

turkos version av klänningen

turkos version av klänningen

Bilderna är från Book of Miri eftersom jag själv är en slö katt och inte orkar ta bilder på mig själv och mina kläder. Men den är bedårande iallafall och jag älskar den innerligt. Frugan Karin kom över sen på kvällen, laddad med rosé och corona i famnen och förberedelserna för första utekvällen på en månad tog vid. Det dracks, det dansades och det diskuterades livsnödvändiga dilemman allteftersom vinet steg oss mer och mer upp i huvudet. Kvällen ute fortsatte i samma stil, vi var i vår egna bubbla och roade oss kungligt tills dess att några ansikten från förr dök upp och glädjeruset byttes mot hispande och ångest. Vi hade pratat om honom en halvtimme tidigare, inte sett honom på flera år och där dök han upp som på beställning. Kvällen avslutades hastigt innan olyckor hände.

Söndagen spenderades i soffan, tittandes på mina tv serier som jag missat i veckan och med en visit hemma hos familjen där jag blev matad och underhålld. Perfect.

Nu är det ny vecka och jag har omtenta i juridik på torsdag. För att citera Axl Rose i Since I don’t have you ”That’s it…we’re fucked” ungefär så känns det just nu. Jag vill bara slänga denna åt sidan så jag kan ägna mig åt den tenta som verkligen allt hänger på. Jag börjar närmast hyperventilera bara jag tänker på den. En sak i taget. Fick en tjock lunta med fina Emelies anteckningar för juridiken igår så det här ska nog gå vägen, känns som mycket har klarnat bara idag. Känner mig patetiskt kass just nu på allt bara, ingen härlig känsla alls. Jag är kass i skolan, kass i mina relationer till andra, kass på att vara ensam, kass på att äta, kass på…ja listan kan göras nästan hur lång som helst men med tanke på hur irriterad jag själv blir på negativa människor så ska jag knipa igen och tänka goda tankar. Ägna mig åt töntig new age mentalitet istället, no offense!;)

 

One Response to “what’s up pussycats?”

  1. Sofia Says:

    darrrrr!
    är allt väl? jag saknar dig som vanligt, allt är som det ska med andra ord. så jävla trött. sov till 12 idag. höstjääääver. eller ja, det är väl vinter nu. hieeeeelp! vi får ut och leka i snön eller nåt. bygga slaskgubbe 🙂 så man kommer igång. du kanske ”sköter dig” bättre än vad jag gör. hoppas det.

    jo, jag hade min morgonsurf (haha klockan 14.11, morgonkaffe men ingen frukost än… illa!)
    jo, så såg jag följande:
    http://kulturbloggen.com/?p=4939
    antagligen kommer det låta för jävligt….. men… bob. den riktiga! i skåne. det är ta mig fasen tufft. om ingen annan är intresserad av biljetter så slår jag nog till. ska du ge honom en ny chans? 🙂


Kommentera

