In need of some polish

The razzle dazzle of life

Jag läser november 23, 2008

Filed under: Musik — Jennifer @ 6:36 e m

Jag började att läsa A History of Love av Nicole Krauss i somras men kom bara ett tiotal sidor in i boken innan jag lade ner den då verkligheten kallade på mig och jag fick skriva min egen katastrofala kärlekshistoria istället, inget annat kunde fånga min koncentration. Nu är jag i någorlunda nolläge igen och plockade ut den från bokhyllan igår igen, tog bort bokmärket och började från början. Älskar den så här långt! Irriterar mig på att jag kommer få vara ifrån den en vecka eller två nu bara när det ska tentapluggas på nytt. Kukas. Vet att jag bara har mig själv att skylla, vet att jag inte är en ärthjärna, möjligtvis en aning distraherad och tankspridd numera. Antar att det är gigantisk mindmap på köksväggen som gäller igen. Måste handla nya tuschpennor i veckan så det blir färgglatt och fint iallafall.

Sov till halv ett idag, helt ofattbart, jag måste vända tillbaka dygnet, jag måste. Vaknade tidigare imorse när jag försökte vända mig men Ralf låg sked och jag höll på att krossa honom. Fick skäll och han makade sig tillrätta igen under täcket och sen sov vi vidare i fullkomlig harmoni. Annars har den här dagen förflutit utan några störra händelser, hängt nedanför backen och pratat i telefon. Nu är det veckans alla såpor på 5an och ikväll susar jag iväg till Vallgatan och träffar Elin och Karin. Bye now.

 

Kommentera

