In need of some polish

The razzle dazzle of life

days that passed by november 21, 2008

Filed under: Musik,Uncategorized — Jennifer @ 8:13 e m
Tags: , , ,

Long time no see, jag har varit upptagen med annat smått och gott.

Förra helgen styrde vi batmobilen mot småländska Vimmerby för att hälsa på Frida, jag hade packat min kamera men den låg apatisk i väskan hela vistelsen så jag har ingen bildrapport idag. Vimmerby var som hämtat ur en Astrid Lindgren saga, söta hus a la Madicken och små trånga kullerstensgator överallt. Vi lagade middag, drack champagne och vin för att sedan göra oss festliga. Några av Fridas vänner kom över för förfest och allt var allmänt trevligt. När vi väl skulle gå ut och mingla bland smålänningarna så var stämningen på topp bara för att punkteras fullkomligt när vi kom till Vimmerbys enda uteställe och möts av mörker och lappar på dörren som deklararerar ”stängt ikväll pga skadegörelse”. fuck me. Det var bara att vända kosan hemåt igen, gick inom och åt en bit på piri-piri innan vi klackade hem. Jag och Karin bäddade ner oss i vardagsrummet och låg och pratade en massa skit innan ögonlocken blev för tunga och vi somnade. Runt ett. Inte illa pinkat att vara i säng vid den tiden en lördag kväll!haha På söndagen hade vi en lång lyxfrukost innan vi började packa ihop oss och gick ner till fiket för semlor och budapestbakelse för att grunda hemfärden. En hemfärd som kantades av sång, illamående och allvarligt snack.

Måndagen bjöd på Dirty Pretty Things på KB i malmö. Fy fan för i helvete vilken bra kväll det blev. Förbandet var Molotov Jive som kanske en del av er känner till redan, har sett dom i något sammanhang men hade glömt att de var så små. Betyg godkänt iallafall. Efter en flabb med kaffe och lite star struckness för DPT’s Rossomandos skull så var det dags för dom att gå på scen. Jag blev inte besviken, inte det minsta. Det var en fantastisk spelning på alla sätt och vis. Sörjer bara att det antagligen var sista gången.

Annars har inte mycket hänt i veckan, varit i skolan en runda, blivit kuggad på min jävla juridik tenta och hängt på msn en hel del och pratat med någon särskild. Mer om detta en annan gång. Nu väntar jag på Karin för lite friday mys. Vi gamla kärringar ska sitta inne och mossa ikväll. Lia bra det!;) Midvinternattens köld är hård, stjärnorna gnistra och glimma…och allt det där! Imorgon ska jag träffa världens finaste Lin som är hemma och hälsar på från Göteborg och söta Anja kommer också upp från Lund för en fantastisk lördags fika.

 

Kommentera

