In need of some polish

The razzle dazzle of life

friday i’m in love november 14, 2008

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 6:55 e m
Tags: , , , , , ,

TGIFM- Thank god it’s friday mys!

Ingen är gladare än jag att det äntligen är fredag vill jag lova. Jobbat på sjukhuset två dagar nu och min veka förslappade studentkropp känns som den blivit överkörd av en bulldozer. Stigit upp 04.20 två dagar nu, inte illa pinkat med tanke på min förmåga att försova mig, kan dock inte påstå att det var njutningsfullt att plira mot lampljuset vid den tiden. Helt jävla röv svart ute på vägen till jobbet dessutom, tröstade mig med stora lurar med Okkervil river spelandes i. Var fruktansvärt roligt att träffa Sara och de andra kärringarna iallafall, saknar dom och det är alltid kul att höra det senaste skvallret!haha

Tycker det är fascinerande med sjukhusfolk, det är ett eget litet samhälle med egna hierarkier, klädkoder och språk. Något som jag verkligen inte förstår däremot är företeelsen med nerslitna arbetsskor. Som ni kanske känner till så är birkenstock liknande sandaler eller crocs normen inom sjukvården och när man ser skorna i omklädningsrummen så undrar man ibland vad problemet är. Skorna är nerslitna så där knappt är någon sula på hälen kvar eller korken är helt uppluckrad, jag skulle gissa på att ca 45% av skorna ser ut på detta viset och jag förstår bara inte varför. Ja skorna kanske är ingångna (uppenbarligen) och bekväma efter 5 års daglig användning men inte särskilt fräscha och allvarligt talat, hur dyra är ett par nya skor? det är bortom mitt förstånd.

Träffade Sofia i onsdags och yes, we’re back in buisness! lunch, fika och allmänt dekishäng. Det var så härligt att träffa henne igen, jag älskar våra diskussioner och alla sidospår. Denna gången uppehöll vi oss länge vid fenomenet moderkaka, jag ni vet det där äckliga som bebisarna parasiterar på i magen!;) förlåt men jag tycker hela ”bära på barn” grejen är groteskt onaturlig för mig, vill gärna ha barn men inte ha den i mig och trycka ut den!;) iallafall, vi började diskutera moderkakan eller vilket jag föredrar placentan (låter inte lika räligt), hur den ser ut och det faktum att folk i många kulturer tar hem och äter den efter födslen. Detta var något nytt för Sofia och brr jag äcklas fortfarande vid tanken. Tom Cruise den sjuke fan ska tydligen ha velat göra det med Katie Holmes placenta, är någon egentligen särskilt förvånad? Sen när jag kläckte detta för mor efteråt så sa hon något om att placentan kan förekomma i mediciner, att man använder den vid tillverkning…jag hulkar nästan bara vid tanken. Så Sofia, det finns tydligen fler otäcka användningsområden!

Sov bara 3,5 timme inatt så jag kröp ner i sängen så fort jag kom hem och har nu sovit tre timmar. Så gudomligt skönt, är ju dessutom mörkt så det är inga problem att somna. Nu tvättar jag och ska sen kila bort till Johanna för lite friday mys.

Har på 5an i bakgrunden och Nordman är där och sjunger, han har en sjukt säreget rörelsemönster, youtuba om ni inte vet jag pratar om, jag blir full i skratt alltid när jag ser honom. Han är den otäcka råskinnsmannen för mig och helt ofattbart att en del gillar den här typen av råbalkade män.

Imorgon bär det av till Frida i Vimmerby, blir en nätt liten road trip med Karin och Elin men ska bli otroligt roligt att träffa Frida och se Vimmerby. Rapport från detta följer.

Bye darlings

 

2 Responses to “friday i’m in love”

  1. Sofia Says:

    hahahaha du är för rolig. eller våra samtal är för jävla roliga också. moderkaka. tom cruise?! han är ju helt tokig den. förstår inte att någon kan tycka den unibrow-ögongrottor-pyssling-mannen är attraktiv. ännu värre när han vill tugga i en jävla moderkaka. det är så vidrigt så jag vet inte vad jag ska ta mig till. haha neeeeeeeeeeeeeeeeej i medicin?! usch usch usch! men det var ändå en underbart diskussion vi hade, trots äcklandet i det 🙂

    och fan vad duktig du är som knegat! jäkligt bra gjort! ha det nu så underbart i vimmerby, fira att jobbet är slut 🙂 så får vi ses väldigt snart igen och fortsätta på våra sidospår och dekis-temat, okej?
    massor med kramar

  2. Pernilla Says:

    Paraplyet som du såg i min blogg har jag faktiskt köpt på Lagerhaus – det bara hängde där och såg fint ut 🙂


Kommentera

