In need of some polish

The razzle dazzle of life

Vill ha nu november 11, 2008

Filed under: Bokmalt — Jennifer @ 3:08 e m

Hade det här varit en modeblogg så hade ni nu sett trånande bilder på Alexander McQueen sjalar och Balmain skor (därmed inte sagt att jag hade blivit ledsen om det dykt upp paket med ovan nämnda gåvor..) men eftersom jag är på tråkhumör och bara vill ligga inne med en bok när det ruskar utanför och halsen ömmar så handlar det här om böcker. Vet ni förresten att bok heter girji på nordsamiska? vem trodde att ett så vackert ord fanns där uppe i det mörka norr!brr. Anyway, jag behöver påfyllning i min bokhylla och här är två av mina önskningar just nu:

Mig äger ingen av Åsa Linderborg

Mig äger ingen av Åsa Linderborg

Jag läste om den här boken för ett bra tag sen och kände omedelbart att jag behövde läsa den men glömde bort det lika snabbt igen på typiskt jennifer manér. Det är berättelsen om en liten flicka och hennes uppväxt hos sin alkoholiserade pappa, en kärleksfull relation som omvärlden har svårt att förstå. Känns som det är en bra fortsättning för mig efter den andra alkoholistboken jag läste som fick mig fruktansvärt förbannad, gillar jag inte denna heller, den som verkar ha alla förutsättningar, då ska jag fan aldrig öppna en bok med alkoholism som tema igen. Jag blir så förbannad på tjatandet och offer mentaliteten.

The Diaries of Courtney Love

Dirty Blonde : The Diaries of Courtney Love

Jag gick och trånade och fingrade på den här flera gånger i London men vid det laget hade jag infört absolut bokförbud för att ens ha en chans att kunna flytta hem utan övervikt i bagaget. Hur tacky jag än tycker att Courtney Love är så fascinerar hon mig, jag älskade Hole och hon ser så…skör och trasig ut. Hela bokkonceptet tilltalar mig med en design liknande den ni ser nedan. Små notiser, bilder och minnen blandade, precis så som en dagbok gärna ska se ut för mig.

Ett uppslag i Dirty Blonde

Ett uppslag i Dirty Blonde

 

One Response to “Vill ha nu”

  1. Hanna Says:

    Kan rekommendera Dirty Blonde, en super snygg coffe table book som är kul att läsa eller bara bläddra i..

    Courtney is a goddess!!


Kommentera

