In need of some polish

The razzle dazzle of life

måndag kväll november 10, 2008

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 7:35 e m
Tags: ,

Måndag kväll och jag är allmänt trött och grinig. Varit ledig idag och kom följaktligen inte upp förrän strax efter tolv, skamligt rent ut sagt med tanke på att jag inte har varit särskilt produktiv resten av dagen sen. Började läsa lite i ”Kön och juridik i socialt arbete” som vi ska ha lite längre fram men kunde inte koncentrera mig. Det är bara en sån där dag när inget riktigt funkar för mig, kan ana att det beror på min början till förkylning som gör mig orkeslös som den klena mes jag är, ingen viking jag inte!haha Ska bli riktigt skönt att åka in till skolan imorgon iallafall och göra nåt (förhoppningsvis) vettigt.

Ser fram emot onsdag när söta Sofia kommer hit och hälsar på. Det har gått månader nu sen sist och det är under all kritik, vi var så bra på att dekishänga i våras/somras så det här duger inte riktigt!:) Hösten, tentor och skolan suger musten ur en men nu äntligen har vi lyckats boka in en träff och det ska bli så roligt att träffas och catch up.

Ralf ligger i fåtöljen här bredvid och är inte alls nöjd med läget. Skäller och surar på mig, vet inte riktigt vad han vill, något är inte till hans belåtenhet iallafall. Skulle tro att det är vatten direkt ur kranen som lockar men det får allt vänta till jag behagar besöka badrummet.

Ska jobba på torsdag-fredag då mamma åker till Prag och nån behöver hoppa in i hennes ställe. Gasp. Hur i hela fridens namn ska jag komma upp halv fem på morgonen?! hoppas förkylningen inte bryter ut innan dess iallafall så att jag faktiskt kan gå dit , behöver pengarna till jul minst sagt. Förbannade csn.

I helgen blir det Vimmerby för mig, Karin och Elin. Ska upp och hälsa på fina Frida och se hur Vimmerby by night ter sig, mycket spännande. Ska bli underhållande att jämföra nattlivet från en småstad till en annan!hehe Riktigt skönt att komma bort lite iallafall, om så bara för två dagar, jag behöver se nåt annat, få lite omväxling för det här börjar ta knäcken på mig. Denna inaktivitet.

Nu ska jag slå en signal till frugan och höra hur hennes dag har varit och förhoppningsvis bli på muntrare humör. Adios amigos adios! (Marit Bergman ska förresten vara med i ”Dom kallar oss artister” imorgon! don’t miss it)

 

One Response to “måndag kväll”

  1. Sofia Says:

    Jaaaa ja ja!!!
    Onsdag, imorgon. Vad härlett!
    Jag sitter yrvaken och fruktansvärt motvillig till att om en minut gå och fixa frukost. Det är mörkt ute och ösregn. Huuuuu huuuuuu! Hösten gör en däckad. Inte konstigt vi kunde ses mer i somras, men ändå. Nu behöver man det. Imorgon, då blir det baske mig en redigt fin dag! 🙂


Kommentera

