In need of some polish

The razzle dazzle of life

Asket november 3, 2008

Filed under: Uncategorized — Jennifer @ 7:33 e m

Jag hade velat flytta. Inte för att jag vill bort ifrån min lägenhet eller för att jag behöver mer utrymme egentligen utan för att jag är trött på prylar och pinaler. Jag drömmer om att flytta och bara ta med mig det allra nödvändigaste : jag, katterna, min necessär, fotoalbum och mina skivor. Inte en massa jävla skit som jag samlat på mig de senaste sju åren som jag bott hemifrån. Jag började fundera på att röja idag när jag för en gångs skull var ledig men det kom inte längre än så när jag med vanmakt såg mig omkring och inte visste var jag skulle göra av allt. Det som är i mest skriande behov är utan tvekan min klädkammare, totalt kaos med möbler, en gammal dator, porslin som aldrig packats upp och några klädtrasor. Kaos. Nästa projekt hade varit min stora bokhylla, där är inget bra system att sortera sakerna i och det stör mig. Varje dag och ändå har jag inte gjort något åt det sen…ja sen dess att jag levde i exil vid stambytet ungefär. Men ni, jag lovar att möblera imorgon…så kanske jag kan ta klädkammaren på onsdag när jag är ledig. Ja om jag inte är helt utslagen efter valvakan såklart!hehe Det är ju snart dags för det amerikanska valet. Det är egentligen helt sjukt att jag bryr mig mer om det än det svenska valet men ja…ni vet hur det är. Amerikanarna är bra på det där med spänning, smutskastning och intriger. Jag längtar.

Karin är på väg så jag måste sluta!bye bye

 

Kommentera

